lördag 12 februari 2011

Alla hjärtansdag-påse och present-kit

Denna veckan har jag varit vääääldigt flitig! Jag har hunnit med att göra både en Alla hjärtansdag-påse OCH ett presentkit :) Har varit på väldigt scrappigt humör på sistone...

 Jag börjar med den läckra påsen!

 Ganska fin tycker jag. Om ni tittar lite extra så ser ni att jag har skapat den efter Evas fina skiss till månadsutmaningen denna månaden. Det riktigt roligt att skapa efter skiss igen, TACK Eva!!

Papperspåsen finns att numer att köpa hos Pysseltagen, och det vackra rosa pappret är Script Polka Dot - Be Mine från Echo Park Paper.

Runt hela pappret har jag stansat med en Punch-around-the-page-punch från Martha Stewart. Just denna är slut i shoppen men det har just kommit in massa andra fina!



På den här bilden ser man två av de 3 stämplar som skulle vara med på alstret. Över texten har jag använt en bordstämpel och under texten är faktiskt en tegelvägg, hihi... Stämplarna kommer från det ett underbart kit från Tattered Angels.

Rubriken på plats med Bokstavsstickers och foambokstäver med 3D-lack på!




 Jag har knutit en rosett runt den vackra blomkvisten och hängt dit en nyckel. Där har vi metalldekorationen :)



Här är den tredje och sista stämpeln, den runda cirkeln och den kommer från samma kit som de andra två.

Minirosor, rosblad gjorda av Magnolias nya dies och en blomma som jag vikt själv.



Å så fåglarna då som oxå skulle vara med. De här två sötnosarna kommer från Collections Elements är sååå söta!!

Jag har målat båda med vit resp. svart Crackle Paint, och den vita har jag sedan blingat till med Smooch, den svarta fick i stället Distress Stickles på sig. Å så varsitt öga med hjälp av Paper Pen.

Bakom fåglarna sitter en av de där söta muffinsformarna som Inger tagit hem. På hjärtat i mitten av formen har jag lagt ett tjockt lager med 3D-lack.


Å så hade jag ju gjort ett presentkit oxå jue...

Och så här blev det... Ni ser väl att de hör ihop :) Det här kitet har jag skickat till en vän som fyller på måndag.

 Den här lilla boxen har jag stansat ut med en dies från Sizzix som jag investerat i, visst är de lite dyra men o så användbara!!

Jag har dekorerat den med en chipboardfigur från Collections Elements som jag målat med Crackle Paint och så har jag klätt in korsetten med Tissue Tape och blingat den lite med Distress Stickles. Å så ett par pluttar till halsband och en glittrig stjärna nertill.

En rosett, pärpluttar och rosor, precis som på kortet :)



Och här är då kortet.

Vit cardstock som bas och samma mönstrade papper (slut) som på boxen.


 
Även här jag har använt foambokstäver, bara älskar dessa!! Först har jag målat med Smooch på dem för att få dem att skimra riktigt läckert och sen 3D-lack ovanpå det. Superfint!!




En stoooor rosett och så pärlpluttarna! Här ser man även de två "cirklarna" som är runt motivet. De är stansade med Spellbinders och den understa har jag även embossat med Distress Embossing Powder för att få lite färg och struktur på det hela.



Och så lilla Tilda... Detta är en gammal stämpel, men ibland vill man ju använda dem oxå :) Hon är färglagd med Tombows så klart! Jag chalkade kanterna runt henne litegrann oxå.



Sist men inte minst de viktiga blommorna!!

Har ni orkat läsa ända hit så är ni värda en stor applåd!! Men jag ville verkligen visa er båda kreationerna.

Hoppas ni får en härlig lördag!
Kram
BellaMio

6 kommentarer:

  1. Jätte tjusiga saker du gjort. Påsen var bedårande.
    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera
  2. Sååå fina, blir så inspirerad, vill jag med göra.
    Ha det bra

    SvaraRadera
  3. Snyggt!! Du har så härliga färgkombinationer.
    Lyckliga mottagare av gåvorna:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Åhh så härliga skapelser allihop! Glada, fina färger och ljuvliga dekorationer!!
    Kram / Eva

    SvaraRadera
  5. Wow så mycket ögongodis du bjuder på :)
    Kanonsnyggt alltihop.
    Kan tro att de som får detta blir mycket nöjda :)
    Ha det gott / Kram kram

    SvaraRadera
  6. vilka fina saker du gjort! Helt bedårande alla 3!!!

    SvaraRadera