onsdag 2 juni 2010

En Lo och vacker läsarpost!!

Tänka sig jag har knåpat ihop en LO till!!! Jajamen :)

Jag tror jag fick blodad tand sist, hihi... Var så längesen jag fick ihop en LO så nu när jag har flyt gäller det att skapa på!


I mitt förra DT-paket fick jag ett par figurskurna chipboards, bland annat denna läckra kransen av Inger, TACK snälla du!! Det blev så himla fiiint!!

Dock blev jag lite nervös, vad sjutton ska jag göra med den? Tänk om jag förstör den? Men vad sjutton, det var bara att sätta igång och testa sig fram!!

Det underbara pappret som jag använt som bakgrund kommer från Webster's Page, min absoluta favorit bland pappersmärkena!



Istället för att använda fler mönstrade papper till den här LO:n så valde jag att embossa ett par stämpelmotiv direkt på pappret. Tycker det blir sååå läckert!! Den rosa/bruna är en egen stämpel som jag hittade i gömmorna som jag stämplat med Distressdynan Tea Dye och så embossat med clearpulver. Det blå stämpelmotivet kommer från Inkido och där har jag stämplat med den nya dynan Stormy Sky och så embossat igen.

Visst ger det ett snygg djup till LO:n?



Den vackra kransen i chipboard har jag först målat med vit Crackle Paint och när det torkat gnuggat in distressfärgen Peeled Paint över hela. Jag har ju ingen grön Crackle Paint, men det gick ju lika bra så här :)

Men jag var ändå inte nöjd så jag kletade ut ett lager med distress stickles på bladen och så stämplade jag och embossade lite här och var runt om på ramen för att få den mer levande. Sen blev jag nöjd!!

Lite vit spets ser ni titta fram runt nedre delen av fotot oxå.



Det var ju så fiiiina fjärilar på pappret och det passar ju så bra på en sommarlo så jag var ju bara tvungen att använda min Fjärilspunch på den här LO:n oxå!! Jag har stansat ut 3 fjärilar i akvarellpapper som jag sedan distressade med Peeled Paint och så stämplade jag en textstämpel över. Sist så lade jag ett tjockt lager med UTEE på alla tre och värmde med embossingfönen.



Jag ville gärna få med datumet på just den här LO:n. Jag är verkligen inte en av dem som kan alla datum i huvudet och jag fick faktiskt leta upp vilket datum det var han konfirmerade sig. Det är ju knappt två år sedan men inte sjutton kom jag ihåg det!!
Tyckte den här datumstämpeln från Inkido passade så bra. Stansade ut en cirkel (i akvarellpapper), stämplade och embossade motivet. Sist distressade jag med färgerna Peeled Paint, Stormy Sky och Spun Sugar. Tag:en som tittar fram under årtalet har jag gjort på samma sätt.



Vad är väl en LO i bästa BellaMio-stil utan ett rejält collage med blommor? Ingenting!!! Det går ju bara inte...
Här har jag använt bruna rosor med tyll, en av de stooora läckra rosorna, ett par små aster daisys, några körsbärsblommor, ett par blad och två pins. Den gröna rosen längst ner är en vit ros som jag sprayat med Glimmer Mist. Det är verkligen min nya passion!!!
Ett fint kort från en av våra kunder har vi fått oxå!! Det är såååå roligt när ni mailar in och visar oss vad ni skapar!!

"Hej på er!
Så här blev ett av korten jag gjort med de coola Bombshell stämplarna som jag köpt hos er! Det blev det ett studentkort till en bilburen gosse ;)
Ha det gott
Somriga Hälsningar Suz
http://kortmaja.blogspot.com"
Det är ett riktigt läckert kort!! Och det är inte alltid så lätt att göra kort till killar... Tack snälla Suz!!
Jaha det var allt från mig, men jag är snart tillbaka igen! Tänkte faktiskt sätta mig vid pysselbordet en stund nu!
Kram
BellaMio

1 kommentar:

  1. Jättevacker LO, BellaMio! Webster-pappren är så underbara.

    SvaraRadera