torsdag 13 december 2012

Tips & Trix !

I dag visar jag några små enkla tips ...
 
.... först ett litet presenttips!
Jag tycker det är så trevligt med hyacinter och en lagom gåva
speciellt om man ska ge bort flera stycken och behöver hålla nere
både pris och tidsåtgång.
Vaserna har jag köpt på secondhand, (det går att använda ex. vinglas också
om man inte får fatt i sådana här vaser). Jag spolar bort jorden och
dekorerar med lite vad jag har - här silverkulor på band.
Och såklart en egengjord tag!
 
 Tagsen har jag skurit ut ur ett craftpaper och inkat kanterna med
härliga textstämpel, en öljett, ett rödvitt snöre och en härlig julstjärna!
Julstjärnan är en dies från QuicKutz och jag har använt detta präglade
pappret som gav fin struktur till blomman!
 

 
Nästa tips är hur man enkelt gör en fin bakgrundsram med
hjälp av stämplar . Jag har stansat ut en oval (Craft-Too) och
lagt ovanpå ett utskuret craftpaper. Fäst ovalen med en liten bit
 tejp försiktigt på baksidan så den hålls på plats.
Stämplar nu lite huller om buller och även lite ovanpå ovalen.
Valde en söt liten julgranskula som legat bortglömd i lådan:)
 
 Bort med ovalen och man har en fin ram!
 Här det färdiga kortet.
Jag har skurit ut med hjälp av samma set,
en oval i ett julpapper och stansat ut God Jul (QK Dragonfly).
Sparsamt dekorerat med lite grankvistar och några  rosor
samt Paper Pen prickar i rött.
 Här har jag istället stansat ut ovalen innan jag stämplade
 och kommer att sätta ett annat papper bakom.
Men det kortet får jag visa imorgon!
Det var mina små tips för idag !
Kram och på återseende imorgon!
Linda


1 kommentar:

  1. Tack för tipsen...tyckte om både vasen med hyacinten.och särskilt iden med dies och stämpla papper.
    Kram Inga

    SvaraRadera