lördag 17 januari 2015

Lite ljus inspiration...

Hej!

God fortsättning!
Hoppas ni haft en fantastisk start på det nya året;)

Jag har haft ett par ljusstakar stående hemma som jag fått av svärfar, inhandlade på någon loppis som han och barnen varit på. Dom var i grunden guldiga och det är kanske inte mitt första val av färg;)


 I höstas så kom det in färg från Americana Deccor och det fick följa med hem strax innan jul;)
Så ljusstakarna skrubbades rena och sen målade jag med Chalky Finish 2 gånger.


När dom torkat tog jag fram en textstämpel från Timsan och stämplade med Archival Ink, Watering Can som är lite grå i färgen.
Färgen får en lite matt kritaktig yta.

När detta sen torkat valde jag att lacka ljusstakarna med Soft-Touch Varnish då ljusstakarna står i köket och man behöver kunna torka av dom.

Så nu har jag fixat mysbelysningen till Alla Hjärtans Dag;))


Material;



Ha en fantastisk helg!

Kram
Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar