torsdag 22 januari 2015

Dagblocksalmanacka

Förra året gjorde jag en almanacka av en tavelram från Ikea, lite pysselsaker och ett dagblock! Den har hängt i köket hela året och alla i familjen har gillat den, det märktes tydligt nu när den tog slut! Så jag har startat en liten tradition, att varje år göra en ny almanacka!

Så här såg förra årets ut:
Lite vintrig och ganska enkelt dekorerad.



Å så här blev årets:
 Lite mer dekorationer och i något varmare toner :)



 Dagblocket fäster man med två ben, liknande brads, så jag stansade ut två fina ovaler från Spellisar och fäste ihop dem med 3D-kuddar och så kunde jag fästa blocket stadigt i dem.

Lite stänk av embossingpulver fick det bli på den begie ovalen och så ett par små utstansade hjärtan med lite Glossy Accents på.



De här blommorna har jag haft liggandes hur länge som helst hemma i lådan, men si det kommer ett tillfälle när allting passar och dessa har väntat på just den här platsen :)


 
 Jag äger inte många stämplar men ett par stycken bor det hos mig i alla fall, och den här tidiga magnoliastämplen är en av dem.

Jag har färglagt sötnosen med Distress Markers och hållt färgläggningen så enkel som möjligt.



Stansade ut en beige kant som passade runt om hela det mönstrade pappret med en Martha Stewart punch. Och så häftade jag dit lite spets uppe i ena kanten med Timsens smidiga häftapparat (som fanns i min julklapp i år!) Sist fick det blir lite gamla bokstäver (även de från Prima)



Material:
Cardstock - Vit, Beige och Mörkt grå
Mönstrat papper - Blue Fern Studio - Montage - Now and then
Blommor och bokstäver från tidigare Prima-kollektioner
Stämpel - Magnolia
Spellbinderdies - Den svarta ovalen och den beige ovalen.
Häftapparat - Tim Holtz
Kantstans - Martha Stewart
En bit spets
Hjärtandies - Memory Box




Det är riktigt roliga att göra de här almanackorna, någon annat 
mot vad man brukar göra och man får kanske användning för saker 
man inte brukar tycka om. Kommer helt klart göra en ny till nästa år!

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar