tisdag 13 januari 2015

Almanacka

Då har vi kommit några dagar in på 2015 och vardagens aktiviteter har satt igång. 
Idag har jag valt att altra en vanlig, svart vecko kalender från Netto.

Slarvig som jag är så glömde jag ta foto innan jag målade allt med Gesso. Men ni kan nog låtsas att den är mattsvart innan den blev vit ;)


Jag har valt att använda ett av Blue fern papper´s underbara 12x12 papper och även på det kladdade jag lite Gesso runt om och sen har jag chalkat kanterna med Distress pad Walnut Stain.
Ovan på har jag sen delat ett litet "tårtpapper" och satt på varsin sida av "bilden som jag klippte ut ur ett av Blue ferns klippark. 
För att rama in texten valde jag att sätta på en chipboard ram och chalka kanterna.

Texten som sitter på ramen har jag kört ut från min dymo.


Till baksidan tog jag baksidan av designpappret, tog gesso och sen chalkade kanterna. Den lilla remsan som sitter bak på är den som blev över på desigpapprets bred. Den sitter med framsidan utåt ;)


Så nu hoppas jag att vi kommer att ha koll på alla aktiviteter, födelsedagar, resor, bloggdagar m.m . Eller kanske inte riktigt men vi gör ett försök :)
Ha en superbra tisdag,  
Kram Malin

1 kommentar:

  1. Hej hopp Malin,

    Stort tack för att du har delat med dig av detta underbara blogginlägg och underbara pyssel. Det är väldigt inspirerande och roligt att se kreativa användningar av vecko kalendrar!

    Med stora varma hälsningar från oss alla här på DYMO
    Jesper K
    DYMOSupport

    SvaraRadera