lördag 10 november 2012

Altrat med blommor...

Hej!

Äntligen hemma och kväll;) Jag lovade att återkomma med mina blommor och även om det är kväll så är det lördag;) Så en sen kvälls inspiration!

Jag köpte med mig hem en torso i början på sommaren och den har ståt ett tag i min bokhylla efter att jag målade den vit. Nu har jag äntligen fått inspiration till att göra den färdig.


Jag har grundat torson med det nya Tissue pappret från Tim Holtz. Sedan har jag målat ett lager med turkos och guldig akrylfärg. Till glorian har jag använt ståltråd och Tinsel, mini format på vårat glitter till julgrannen;) tyärr är det silvriga slut, men det finns i lite andra färger.
 

Sen tog jag mitt nya embossingpulver från Ranger som blir kladdigt när man embossar det;) perfect att sätta Mega Flakes på;) Kan även användas till att sätta glitter med. Ett halsband gjort med en fjärilsberlock från ett gammalt Bo bonny set. Ändrade färg på berlocken genom att först ta silverfärgad Stain och sedan Stickles.
 

Mina hemmagjorda blommor. Bladen är en Magnolia dies och utstansade i kraftpapper från Paper Artsy.
 

Liten sidobild! Pärlband i midjan.
 

Snygga nya vingar har det också blivit. Man stansar ut tre olika storlekar som man kan sätta ihop till dessa snygga vingar. En metall dekos som jag embossat, klippt upp i sidorna och satt en blomplupp i mitten.



 Lite bättre bild på det snygga pärlbandet. Bilderna är inte de bästa, men vad ska man göra när det är mörkt när man kommer hem;)

Material;
Metall dekos

Hoppas ni får en fortsatt trevlig lördagskväll!

Kram
Erika

1 kommentar: