söndag 2 september 2012

Tävlingsbidrag Augusti månadsutmaning

I det här inlägget kommer tävlingsbidragen för Augusti att presenteras allt eftersom de kommer in till oss.

Tävlingen hittar du här och tävlingsreglerna finns här.


Bidrag nr: 7

"Hej vilken spännande utmaning...
Det är första gången jag gör ett minialbum och andra gången jag använder Bian.
Albumet som är 6x6, innehåller 6 självvikta kuvert där alla kuvert har plats för en stor fotomatta.( Se bild med Seaside texten på)
Albumet handlar om semestern på Provo (Turks & Caicos), Västindien.
Så småningom kommer fler bilder att finnas på min blogg, (när den hårda pärmen som ska skydda albumet skapas.)

Detta var det roligaste jag gjort... TACK! för inspirationen.
Bästa Hälsningar

Susanne Svensson"


Bidrag nr: 6 

"Hej
Vilken passande utmaning då jag har massor av kort från sommaren =)
Tyvärr hann inte de framkallade fotona komma hem i tid men albumet är åtmonstone klart.
Två av stämplarna är textstämplar och finns på två av tagsen (andra bilden, de två bilderna till vänster), den tredje stämpeln är en liten nyckelpiga som finns i nedre hörnet på net uppslag man ser på övre vänstra bilden på bild 2.
Tags finns det gott om, har inte räknat dem med det är fler än 3 =)
1:a kuvertet ser man på första bilden (bilden längst upp till höger), 2:a kuvertet ser man på första bilden (bilden längst ned till höger) och 3:e kuvertet ser man på tredje bilden (nedre bilden på vänster sida).
Varma hälsningar
Jennie"


Bidrag nr: 5

"Det här var riktigt roligt!!
Att göra mitt första minialbum. Bilderna är från när vi, jag och min dotter, och min mamma var på medeltidsveckan på Gotland. Och klart att albumet skulle vara lite medeltids inspirerat..

3 stämplar (jag har fyra...) = klockstämpeln på framsidan (blad ett), "vacker som en saga" på en tag, en liten borderstämpel längst ner på sista sidan under mitt och Josefinas namn. Och en krona i väldigt ljus färg i "bakgrunden" under infotexten (på blad två.)
2 tags (det blev visst tre..) en tagen bakom "krigar-prinsessan", en i det stora kuvertet som är bakom bilden på blad två. En lite gömd i ett MINI-mini kuvert mellan blad två och tre.
3 kuvert = ett pyttelitet mellan blad två och tre(räknar framsidan som blad ett), ett stort bakom kortet på blad tre. Ett hemmagjort bakom blad fyra, som innehåller rester av biljetterna till Tornerspelen..

Det blev en liten dragspelsvariant. Hade ingen mall, direkt på frihand!! Jag är lite småimpad av mig själv faktiskt...

Med vänliga hälsningar Gabriella "rackarungen" Petri.


Bidrag nr: 4

"Hej och hallå!
Jätteskoj utmaning! Fick äntligen tummen ur och använde min BIA som stått och samlat damm allt för länge. Mitt lilla album kanske inte har dom klassiska “sommarfägerna” men det handlar om en skön sommardag vi hade när solen sken, sovmorgon, varmt vatten och ett härligt liv tillsammans. Jag har vikt fyra kuvert av svart CS och satt ihop dom till själva albumet. Gjort en tag för varje kuvert där jag satt bilder från dagen. Prick tre stämplar fick jag med också. Ett rutnät, en swirl och dom stora bokstäverna är ett foamstamp alfabet.
Bästa hälsningar Martina/Mimic" 


Bidrag nr: 3

"Hejsan
Här kommer mitt bidrag till augustis utmaning. Jag har använt 6 långa kuvert som sidor och klätt dem med mönsterpapper. En tag hänger utanpå i en av ringarna och de andra 2 finns inne i albumet. Jag har använt 5 olika stämplar och på bilderna ser ni kameran på framsidan och en cirkel som jag delat. Jag har även med 2 olika Magnolior och lite text.

Kram Allram"


Bidrag nr: 2

"Hej!
Detta är första gången någonsin jag är med i en utmaning så jag hoppas jag gjort rätt. Jag har använt 5 st kuvert som bas. Tre st tags är använda och jag har fyra stämplar plus tre textstämplar på tagsen.
Jag har gjort ett litet mini album från att jag och mannen var på grinda (sthlms skärgård) på semestern.
Hoppas detta blir bra och det var spännande att få vara med.
Mvh
Ingela Larsson"


Bidrag nr: 1

"Hejsan!
Vilken kul månadsutmaning.
Jag har nu knåpat ihop ett minialbum, från min resa till Malung...
Jag har använt tre stämplar:
1 Cirkel med swirlram
2 Bubbla (bil)
3 Tag med swirlar
Jag har vikt tre kuvert i craftpapper, i tre olika storlekar...Varav två kuvert fungerar som fotomatta. Jag har använt två tags, varav den ena är stämplad (synlig)! Den andra är nerstoppad i ett av kuverten. Jag gjorde ett kollage av mina bilder så ni kan se hela albumet och de kriterier som utmaningen gäller.
Hälsningar
Malin Jonsson"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar