måndag 3 september 2012

Somrigt kort

Hej alla goa scrappare !!

I somras frågade Inger mig om jag ville vara Gäst-DT en månad, och gissa om jag blev jätteglad !!!
Jag heter Kim Adler och har hållit på med detta inspirerande papperspyssel nu i snart 8 år.
Innan jag började med scrappingen pysslade jag med annan skapande verkamhet. Jag har målat i olja och i akvarell, handarbetar en hel del mm. Jag vill gärna ha något kreativt i händerna "hela tiden".
En del av det jag sysslat med tidigare använder jag där det är lämpligt i mitt scrappande, så det kommer nog att synas lite här och där.

När det gäller scrappingen så är jag väl det som kan kallas för kortmakare, även om jag mer än gärna gör alter också.
Jag gillar att tillverka mina dekorationer själv, om det går, och det har jag gjort på det kort jag vill visa idag.


Blommor kan man göra själv på många olika sätt. Och jag ville gärna prova dessa dies som jag hittade i Örkelljunga.

För att få de färger jag själv ville ha, använde jag akvarellpapper och färgade in det med Distressdynan i Barn Door. Sen klippte jag remsor som var lagom stora för att stansa ut alla blombladen.

Enkelt och snabbt blev det massor av blomblad. Dessa fick en liten kantdutt med infärgningsverktyget, i samma färg.

Sedan formade jag bladen med "blomverktyget" på en mjuk matta, typ gammal musmatta, så att de blev liksom skålformade. Jag tog en vanlig mindre ljusgul brad och trädde upp 6 bladkransar på den och vek ut bradsbenen på baksida, och vips !!! så hade jag en blomma. Nåja, de behövde "tufsas till" lite... men så här blev de.


Väl monterade på kortet fick de lite guldglitter på lite bladkanter liksom mitten i blomman.
Eftersom jag älskar fjärilar, fick några följa med på kortet. Den stora är ett mantage av två dies från Memory Box (den med mönster verkar vara tillfälligt slut) och de små är Nellie Snellen-stansar som man även embossar med. Lite guldglitter på dem också... De är utstansade i akvarellpapper som jag färgat med Distresser (dynor och pennor).

I övrigt har jag använt en die till "tårtpappret", som är utstansat i akvarellpapper, de gröna bladen är en Magnoliadie som tyvärr verkar slut, men den här går lika bra, lite band och ett hänge i velour med facettpärlor.

Tills nästa gång... Scrappa lungt !!! /Kim


2 kommentarer:

  1. Ett härligt kort, otroligt
    vackra blommor i snygg färg.
    Jag gillar ditt hänge.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. WOW så underbart vackert.... jag bara älskar de ljuvliga blommorna och fjärilarna....
    Kramizar Susanne

    SvaraRadera