lördag 1 oktober 2011

Namnskyltar...

Just nu är jag på Pysseltagens härliga träff!!! Som jag har längtat! Pyssel i flera dagar och massa goa tjejer att umgås med, kan man ha det bättre :)

Alla vi som är här på träffen hade fått två uppgifter av Inger, vi skulle scrappa 2 namnskyltar, en att sätta på tröjan och en till dörren där vi ska sova.

I onsdags (ute i god tid som vanligt, hihi) satte jag ner för att pyssla ihop mina två. Dessutom undrade goa Inger om jag inte kunde knåpa ihop hennes oxå. Så klart jag kunde!!


Det här är de två jag skapade till Inger:

 Använde mig av Timsens dies sewingroom och så mistade jag med ett par tre olika mister i blått, guld och brunt. Kanterna målade jag lite mjukt med guldfärgad akrylfärg.

Jag stansade även ut trådrullen och virade en bandstump runt och som dekoration limmade jag dit en Pin.

Organzabandet knöt jag lite "Miss Universum-aktigt" från axel till höft och så namnet ovanpå.




 Å så Ingers dörrskylt...

Här har jag lekt med distresser i rosa, grönt och brunt. Stämplat och embossat lite runt kanten och så en blomma och några fjärilar.

Bokstäverna är foam som jag sen målat med Smooch och lackat med 3D-lack. En rosett fick bli pricken över i:et...



Å här kommer mina skyltar då:

 Till min namnskylt så stansade jag ut fågelburen i grungepaper och målade den i lite olika akrylfärger. Mistade över allt ihop för att få vackert skimmer och sist så sprayade jag med Goosebumps.

Fågeln är målad i brun/blått och sedan lackad med Crackle Accent.

Jag stansade ut en biljett, stämplade en motivstämpel och klistrade sedan fast bokstäverna på den.

Sist fäste jag akryldropparna med lite wire.



Och till sist min dörrskylt:

Började med en den läckra skylten, stansade ut och embossade, sen målade jag hållaren i svart/guld och skylten i brun/guld. Himla läckert!!

Knöt två små rosetter för att hålla uppe skylten.

Sen fäste jag alltihop på en oval jag klippt ut, sydde även en söm runt det mönstrade pappret.



Nu tror jag nog att alla hittar mig och Inger bland 
alla andra härliga tjejer som är här på träffen!!

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar