måndag 17 oktober 2011

Ett litet julkort...

...och några namnskyltar till blir det idag. Resten av  tjejerna visade ju sina namnskyltar från pysselträffen i i förra veckan, den ena snyggare och mer välarbetad än den andra.


Mina blev kanske inte så ambitiösa, namnskylten gjordes i all hast kvällen (natten :) ) innan jag for:


Bakgrunden är en av de otaliga Distress Stains-tagsen som jag har liggande :), utstansad med Spellbinders Petite Ovals, och bakom Petite Scalloped Ovals. Texten är skriven med svart embosspenna som clearembossats. Och så ett gäng retroblommor- vad gjorde man utan dem?? Det svarta i mitten av blommorna är gjort med Puffy Velvet-penna, och runt omkring lite svart Pearlmaker.

Dörrskylt hade jag alldeles glömt bort (skamvrå!) men efter sträng blick från Inger :) knåpade jag ihop en på lördagsförmiddagen:

Exakt samma princip som ovan :) ... En annan Spellbinders dock-Labels 20 - Spellbinders Nestabilities Mega Dies. Pappren är från BoBunnys helt underbara Forever Fall-kollektion, och så lånade snälla Erika ut sin fina ekbladspunch.


Tänkte inte bara komma med gammal skåpmat idag :), har gjort ett alldeles pinfärskt julkort också ( därav det dåliga ljuset på fotot- ÅH VAD JAG SAKNAR DAGSLJUS när man ska fota så här års!!!)




Motivet är Nellie Snellens ursöta lilla rödhake och texten (välbekant vid detta laget tror jag :) ) är från Rox Stamps. Färglagt har jag gjort med Distress Refillers.
 Övrigt material:
Magnolia Papper från i fjol
vit och ljusblå CS
Spellbinders Labels 20 - Spellbinders Nestabilities Mega Dies  och Beaded Circles (tror jag)
Retroblommor ( lite tillfixade)
Röda minirosor
Vita pyntebär
Spets
MS grankvistpunch
Paper Pen opal
Blingswirl
Glitterpenna

Då tror jag det mesta har kommit med :).

Önskar er alla en bra start på veckan- och glöm för all del inte månadstävlingen- HALLOWEEN-TAG!
Tre urläckra bidrag har inkommit hittills och vi vill gääärna ha fler :)!!

KRAM!
Eva

2 kommentarer:

  1. Jätte fina namnskyltar och ditt julkort andas verkligen julstämning. Håller med om att fotning på denna sidan året inte är lätt.
    Kramar Ann-Charlotte

    SvaraRadera
  2. Jeg syns navneskiltene begge var kjempeflotte, og kortet var sååå herlig! Elsker oppsettet. :)

    SvaraRadera