tisdag 2 augusti 2011

Välkomna på kalas!


Hej!

Idag tänkte jag bjuda på två ganska lika inbjudningskort som jag satt ihop till två olika kalas under sommaren. Dom går i vit-brunt-turkos!



Denna inbjudan gjorde jag som grund till en kund hos Inger. Väldigt enkel, men ska man göra 30-40 st så kan man inte ha för mycket tekniker och detaljer.




Blomman i närbild. En retrostans i två storlekar som jag böjt till bladen på och i mitten en brunmistad körsbärsblomma.

Material till detta kort;
Vit kort stomme
Vit-, Brun- och mörkturkos cardstock
Grovt snöre
Körsbärsblomma
Brads
Retrostans
Stämpel från gömmorna



Inbjudningskort nr 2 gjorde jag själv 30 stycken av och dom skulle mina svärföräldrar skicka ut till sitt 70-års kalas. Det gick undan kan jag säga;)



Här blev det en vit sektion bakom blommorna. Inga brads, men grov snöret fick vara med här. Samma stämpel.



Blommorna är en Tim Holtz dies. Det blev många vänder i min kära stansmaskin;) Sen var det mistning och sedan ihopsättning. Det tog någon liten blomma innan man fick till en bra teknik. Tro inte att dom stannade nere bara för att man satt klister och cirkel på både fram och baksida;) Tur det finns snabbtorkande klister;)))


Material använt till detta kort;

Vit kortstomme
Vit- och brun cardstock
Tim Holts dies
(finns två olika, har använt båda, men denna ena är slut)
Grov snöre
Turkos-, brun-(Walnut gold) och rosa(Rose Tea) mist
Stämpel från gömmorna


Två väldigt enkla kort som kan varieras på många olika sätt och framför allt färgmässigt.

Ha det bra!

Kram

Erika

1 kommentar:

  1. supersnygga, ibland är det det enkla som är tjusningen
    kramar annette

    SvaraRadera