måndag 15 augusti 2011

Back in business!

Äntligen åter i pysseltagen och hos Pysseltagen :) efter ett låångt sommaruppehåll. Undantaget de senaste 3 dagarna har jag på sista en och en halva månaden bara presterat ETT ENDA KORT, och en stor del av tiden har jag i princip varit internetlös och alltså inte ens kunnat titta på andras pysslande, så gissa om jag var abstinent!
Sista dagarna har jag däremot varit riktigt flitig och kastade mig då över ett av Mo Mannings underbara stämpelmotiv, har fallit pladask för dessa härliga stämplar :).

En närbild på Veronica  från Stamping Bella:


Veronica är förstås färglagd med distressrefillers, och hon fick pryda ett sk Center Step Card. Har sett dessa lite här och där i bloggar under våren men inte lyckats prova själv förrän nu, men bättre sent än aldrig :)... :



Älskar den medföljande textstämpeln :) , tycker den passar så bra och är så hoppingivande för oss som har börjat fylla siffror som visserligen stämmer med vår spegelbild ( åtminstone om vi har läsglasögonen på så vi kan se rynkorna), men som inte har någonting att göra med hur vi känner oss på insidan :)


En sned bild för att visa vikningen lite tydligare:



Pappren jag använt är spillbitar, riktigt gamla Basic Greypapper tror jag, dessutom rosa CS och Classic - Natural CS.
Spellbinders Petite Ovals och Petite Scalloped Ovals
Som dekoration små vita plastrosor samt metallornament och Pearlmaker creme.

Liljan är egengjord mha av Star Lily/For Lily - Paper Blossoms Lever Punch och till blommans mitt Sun - Punch Bunch Medium Punch fast jag tror min är small. Dessutom i mitten några "spröt" från ett stamen set liknande detta, just det jag använt verkar dock vara slut. Och i botten en klutt Glossy Accents som jag strött små rosa pärlor i.


Hoppas nu ni alla har haft en riktigt skön sommar, det tycker jag min har varit även om den alltid känns för kort. Men man får se fram emot en mysig och pysslig höst istället, och en höjdpunkt där är ju  Pysseltagens träff 1-2/10. Längtar verkligen och hoppas få träffa många av er "live" då :)

KRAM / Eva



3 kommentarer:

  1. Åh vilket underbart kort och en helt fantastisk
    blomma!
    Kram

    SvaraRadera
  2. jättefräckt kort, gillar både stämpel o text, passar in på många jag känner haha
    hälsningar från en imitatör

    SvaraRadera
  3. Detta kort var riktigt läckert måste jag säga!
    Kram

    SvaraRadera