onsdag 17 augusti 2011

Distresser och stickles... och kladd...!

Hej och godkväll!

Ja, jag har kladdat och nej, det här är inte det vackraste kort jag gjort nån gång... Men det var lite kul ändå så därför får ni stå ut med att få se det. Jag fick nämligen en lite annorlunda beställning på ett kort, som riktigt utmanade mig, det skulle absolut vara en soluppgång med mörkblått vatten och ljusare blå himmel och sedan vita moln. Hjälp! Hur gör man det med papper utan att det ser ut som en 5-åring gjort det? Jo, jag - helt utan nån som helst teckningstalang tänker att jag målar med distresser då... och hihi - ja ni ser ju hur det blev (som en 5-åring gjort det, kanske?). Men jag kan ändå inte låta bli att gilla det. Och det var vansinnigt skoj, jag kanske fortsätter och då har ni fått se mitt första försök i alla fall.... förhoppningsvis utvecklas jag...


Jag använde min Ink tool och färgade in himlen med Tumbled glass och vattnet med Faded Jeans. Solen gjorde jag genom att rita en halvrundel i nederdelen på ett Post it-papper och sedan klippa ut den, fäste Post it-papperet på akvarellpapperet och färgade in Wild Honey i "hålrummet" som blev och vips hade jag min sol. Jag tog vatten på en pensel och målade ut distressfärgen på solen lite. Förstärkte solen med Orange peel stickles och som vattenspeglingarna och molnen som beställaren ville ha gjorde jag som små lätta slöjmoln med Frosted lace Stickles.

Jag hade svart cardstock som fotomatta och sedan en mörkblå cardstock som kortbas. Namnet stansade jag ut med ett QK-alfabet och en orange spillbit som matchade solen. Och bara några små blingstenar som enda dekoration. Jag tyckte inte det passade med ett blomsterarrangemang därunder även om jag tyckte kortet kändes naket. Men less is more ibland!

Kram på er och hoppas ni hämtar er från denna chock!

Cath.

3 kommentarer:

  1. Wow! Jag tycker det blev jättevackert!

    SvaraRadera
  2. roligt med lite annorlunda utmanigar, och det blev snyggt, o lagom med dekorationer

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du fick till en snygg effekt med Stickles! Inte dumt alls!
    Kram

    SvaraRadera