söndag 13 mars 2011

Stampscapes på framsidan

Ja min blogglördag blev en bloggsöndag i stället :)

Jag har börjat på ett minialbum, tänkte göra ett med många olika tekniker och olika typer av material. Så det kommer bli en del blogginlägg med mina sidor men idag bjuder jag er på hur jag tillverkat framsidan :)

Som en del av er vet så spelar ju hela min familj World of Warcraft, och så även jag. Albumet kommer att handla om mitt Gille där vi alla är med.

Så jag ville ha något som representerar gillet på framsidan och valde den här bilden:


Det är headern fån vår hemsida och jag tycker den är så fin. Men hur sjutton skulle jag få till det? STAMPSCAPES, så klart!!

Här är veckans klipp på hur jag gjorde min framsida:



Och här har ni bilderna på mitt färdiga alster:

Så här blev mitt försök och framsidan till mitt album. Såååå nöjd kan jag säga! Det kanske inte är superlikt men tillräckligt för mig :)



Nordfolk heter mitt gille och det måste ju så klart stå på framsidan! De här bokstäverna har jag stansat ut med Tims alfabetsdies (denna och denna) och min Big shot. Jag använde cardstock från Coredinations och efter att jag stansat ut dem embossade jag dem med en embossingfolder.

Sen var det bara att limma fast dem, sandpappra och lacka med 3D-lack :)

En liten token á la Tim Holtz tycker jag passade bra i sammanhanget, fäste den med en av hans kedjor genom ett hål uppe i hörnet.




Lite text som jag har limmat fast på en bit Juteväv. Jag kletade på lite guldfärg och lite vintage photo från distressdynan på jutebiten innan jag limmade fast bokstäverna. Sen Crackle Accent på bokstäverna.



Jag har rivit bort en bit på den svarta distressade photomattan och där lät jag lite Crispyband titta fram.



Lite här och där på bakgrunden (som är wellpapp) har jag först målat med svart Crackle Paint och sen strukit på guldfärgad Akrylfärg med mitt finger. Blev en väldigt fin effekt.

Hoppas att ni har fått lite inspiration och om ni inte har provat Stampscapes läckra stämplar köp er ett set i butiken och prova!!! Det är såååå roligt!

Ha en skön söndag!
BellaMio

6 kommentarer:

  1. WOW, sååå snyggt! Väntar med spänning på fortsättning följer!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  2. SHIT vad snyggt det blev!!!!

    Ska genast kolla på dom stämplarna :)

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Wow. Så snyggt. Härligt med de
    olika materialen, wellpapp och juteväv!

    SvaraRadera
  4. Mmm. Du är verkligen fantastisk! :)

    SvaraRadera