tisdag 22 mars 2011

Då var det dags...


Hej!

Ni har väntat tålmodigt och nu är det dags att visa mitt projekt som ni sett "sneak peaks" från. Jag kommer att ta det i två omgångar!



En helbild! Pappret kommer från Pink Paislee. Jag har inte behandlat det speciellt snällt. Hela baksidan är först behandlad med Distress Stain. Sen har jag haft ett vanligt bakteflonunderlägg som jag dragit streck på, med distress stainen. Den fäster inte på teflonunderlägget vilket gör att man kan lägga papper på färgen och "suga" upp den på pappret. Det syns mer på nästa bild, Smutsfläckar i övre vänster hörn och nedre höger hörn. Hela pappret har blivit "lätt" knycklat efter en del stämplande. Övre vänster och nedre högre har blivit stämplade med denna stämpel. Och det nedre vänstra och övre högra hörnet har blivit stämplade med denna och Post Card stämpel från Tim Holtz. Även embossade med denna och denna färg.
Alfabetet är stansat från denna och denna.



Vi börjar med det övre vänstra hörnet. Änglakroppen kommer från Collection Elements och vingarna är denna dies. Denna änglen är täckt med Tissu tape (den jag använt hittade jag inte i shopen) och sedan färgat in den med distresser. Kroppen har fått ett lager med Glue and Seal från Ranger. Blir en skyddande hinna! Kanon till Tissutapen! Vingarna har fått ett lager Crackle Paint, Rocky Candy. Avslutningsvis drog jag en guldpenna längs med alla kanterna.
Har också använt mina nya stämplar med fjärilar från Tim Holtz. Dom har blivit lagom grunge efter allt pysslande med pappret.




I det högra hörnet kan ni se en del av min valda text, Änglar. Jag har även handsytt med grovt snöre i två hörn. Jag har även rugat och trasat kanterna på pappret. Distresserna har varit med här också.
Ser ni hur den beiga änglen glimmar? Jag har använt Diamond Dust.

Nästa Tisdag kommer jag att visa mer och fortsätta min beskrivning av vad jag gjort och använt. Vem vet det har kanske tillkommit något, känner mej inte riktigt klar;)


Vi ses nästa tisdag;)


Kram

Erika

3 kommentarer:

  1. WOW, så snyggt och välarbetat! Ser fram emot nästa tisdag, hihi!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Å, så läckert Erika! Jag ser också fram emot nästa tisdag då vi får se resten! Kramar!

    SvaraRadera