lördag 16 mars 2013

Tips & Trix torsdag!...Behändigt med sandpapper!

Hej!

Ett litet tips och trix medans ni väntar på infon om kursen;)


Jag tänkte tipsa om ett enkelt, men behändigt litet tillbehör som finns på mitt hobbybord. Jag gillar att distressa och fila mina objekt och då kommer detta verktyg till användning.


Det som vi behöver är en bit chipboard, hårdplast ark och sen går vi i gubbens garage på jakt efter lite olika sorters sandpapper. Och har man inget garage så finns det butiker som säljer till billig peng;)

Skär till chipboard och plast i lagom stora bitar, ca 8 x 3 cm och sandpappret i ca 6 x 3 cm.

Jag har rundat mina kanter med hjälp av verktyg från We a Memory Keepers. Har även satt ihop mina sandpapper med kulband. Lätt att byta när dom är slitna.

Material använt;
Plast A4
Chipboard
 Klister
Kantrundare från We a Memory Keepers

Jag hoppas ni kommer fina detta verktyg lika användbart som jag!

Kram

Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar