lördag 21 april 2012

Tag och London...


Hej!


Idag tänkte jag visa en liten tag och lite bilder från Londontripen som Inger, Anna-Lena (Roxstamps) och jag gjorde för inspiration och för att hitta nya produkter;)


Denna tagen gjorde jag till min sambo som fyllde år dagen innan vi åkte till London.

Jag började med en vanlig vanilla tag som jag körde genom embossingfoldern som fick en runda med archival ink på ena sidan innan jag embossa tagen. Detta gör att man kan få embossingen som är i fördjupningarna färgade. Sen var det bara att distressa tagen som vanligt.

Här ser ni lite bättre de fördjupningar som embossingen gjort. Här kan ni kanske urskilja att hela tagen skimrar. Jag har använt vax över hela tagen. Detta nya vaxet är helt underbart;) Det torkar fort och luktar inte som dom andra. Lite charms, detta och detta, och hugsnug band, hittar inte det ljusa jag använt, som jag färgat med distress stain.


Lite ticket stämplar och dies från Timsan. Embossade med bla detta pulvret.

Hur började vår resa då?
Ja, vad gör man en morgon på Kastrup? Jo, man äter frukost;)))


Vars en stor kaffe och macka! Sen kunde vi kicka igång vår resa;)


Vi flög...


Och vi flög;) Det positiva är ju att det alltid är fint väder ovanför molnen;)


Framme i England, Inger jagar taxi, men vi tog tåget och man får ju se så mycket mer;) Kan varmt rekommendera detta. Har gjort detta på flera olika resor och då får man se det verkliga landet och inte bara turist stråk.


Framme på hotellet!


Vårt rum;))))


Klassiska röda dubbel deckare åkte vi! Mycket smidigt och vänliga busschafförer;)


På väg första dagen till mässan såg vi en massa roliga byggnader. Bla denna som låg i en korsning som en triangel. Sen fick man ha tungan rätt i mun och kolla åt rätt håll när man skulle gå över gatan;)


Efter en trevlig promenad i parken kom vi fram till Alexandra Palace där mässan fanns.



Väldigt effektiva! Det stod ca 150-200 personer och väntade på att bli insläppta, men det märktes inte:)
 

Några överblicks bilder på mässlokalen. Inte den bästa kvalitén, men ni får lite koll på hur stort det var. Det var ca 60 utställande företag;) Lite skillnad från våra mässor i sverige.




Lite mat och dryck! Här tar vi en öl och äter lite gott på Puben som fanns i samma hus som mässan.


Jag var bara tvungen att fota denna lilla uppmaning som satt på en av soptunnorna i parken vi passerade;)

En fantastisk resa med fantastiska vänner. Mycket inspiration och ett bagage som vägde precis på gränsen;) Den innehöll både nya vänner och nya saker till mitt hobbyrum.


Ha en trevlig dag!

Kram 

Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar