tisdag 31 januari 2012

Kuvertkort på nytt sätt

Det händer ibland att jag köper någon pysseltidning och då är helt klart Craft Stamper som Inger har i butiken (slut just nu, men nytt nummer kommer framöver) en av mina absoluta favoriter. Den har massa bra tips och sååå mycket fint att inspireras av!

Jag fick hem det senaste numret nyligen och det var massa roliga kortvikningar i den så jag bestämde mig för att prova ett nytt kuvertkort.

 Och så här blev det!!! Himla läckert faktiskt och så enkelt att göra!!

Stommen består av ett helt vanligt kort-kuvert och så har jag använt brun cardstock ett av de nya läckra pappren från Maja Design.




 Fjärilen har jag stansat ut i samma papper, 2 från framsidan och en från baksidan. Jag har använt den perfekta punchen Butterfly layering från EkSuccess som stansar ut tre olika fjärilar och så limmar man ihop dem och vips så har man en jättefin fjäril!!

Texten är en stämpel från ett av Tim Holtz set. Just det här setet finns inte inne just nu, men måååååånga andra fina!!!




 Denna stora fjäril har jag stansat ut med en dies från Marianne Design och så smyckat med ett metallornament och några rosor. Och så ett tjock lager med Glossy Accents :)




Och så nu till det finurliga med det här kortet.... Man bara drar isär kuvertet så kommer själva kortet fram!!! Och den stora fjärilen sitter egentligen fast på själva kortet... Annorlunda och fräscht, ME LIKE :)



Och så här ser kortet ut när man tagit av kuvertet. Läckert tycker jag!

Kortstommen här är gräddfärgad cardstock och ytterligare ett brund och så mönsterpappret som är samma som jag använt tidigare fast baksidan. Smidigt när det är två sidor som passar så bra ihop...

Swirlstämpeln är även den från ett av Tims set och den har jag stämplat och embossat. Och så en beige ruta för att skriva sin lilla hälsning i.

Kram
BellaMio



1 kommentar: