tisdag 24 januari 2012

En ask av en ask

Ibland så hittar man en jättefin ask runt något man köper i affären, After Eight till exempel, det finns ju massa fina askar om man börjar kika i hyllorna där hemma :)

Jag tycker att cigarettaskar verkar ha en riktigt rolig konstruktion, massa vikningar och finurligt lock, så jag gav mig på att göra en!

Så idag tipsar jag om hur du kan göra en ask från en ask!

Egentligen inte alls så svårt, bara man kommer på tipsen, hihi...




 Min alldeles egna cigarettask!!!




 Fast min ask innehåller knappar istället :)




 
Jag har använt ett litet snöre med två små charms som stängningsanording. Vill ju inte att alla mina fina knappar ska ramla ut :)



 Två små söta blommor med lite bling...




 Här är alla mina fina knappar!! Och nu har jag en fin förvaring till dem oxå...



Material:
Rosa Cardstock
Mönstrat papper från Kaisercraft
Bokstäver
Brunt band
Brad och "knapp" till stängningen
Distress Ink Pad - Vintage Photo



Kram
BellaMio

2 kommentarer:

  1. Jag har också varit väldigt nyfiken på den vikningen. Men snälla, kan du inte dela med dej av ritningen till oss som inte röker för jag kan ju inte köpa en ask bara för det. Kram Sussie

    SvaraRadera