måndag 23 januari 2012

Jag har lekt med FIMOlera!!

Japp, och kul var det också. Har haft ett paket liggande ganska länge utan att komma till skott men nu har jag alltså premiärtestat. Fimolera håller sig mjuk och stelnar  inte förrän man härdar den i ugn, 100 grader i 15-30 min. Fimo Soft Polymer Clay som det heter finns här, och googlar man på polymer  clay kan man hitta hur mycket inspiration som helst.
Nu hade jag bara ett litet paket så jag satsade på att göra lite dekorationer och detta räckte det till:


Förutom de ytterst experimentellt ihopknåpade blommorna så testade jag lite olika "bakformar" som jag köpte tillsammans med leran ( läänge sen !) :


 Stjärnor , änglar, nallar och fåglar. Har innan härdning penslat på Perfect Pearls i olika färger (min lera var vit), utom på de längst nere till höger som är målade med Dazzling Metallics Acrylic Paint - White Pearl. De gröna blommorna ovan är inte heller PP utan målade med samma underbara metallic acrylfärg fast  Olive Pearl. Den ger verkligen en helt otrolig metalliclyster, kan inte bestämma mig om jag gillar acrylfärgen el PP:en bäst :).
PP:en släppte fortfarande lite efter härdningen men det fixerar man enkelt genom ett mista lite vatten i luften ovanför och låta det falla ner över figurerna som en fin dimma.

Närbild på några blommor:



När jag ändå var igång med acrylfärgen målade jag lite löv ( TH-tattered leaves dies ) och blommor (Tattered Florals - Sizzix Bigz BIGkick/Big Shot Die By Tim Holtz:



Ber om ursäkt för den otroligt dåliga bilden, man ser inga detaljer alls. har i alla fall fixat till dem lite med   Double Ended Soft Grip Embossing Tool - Crafts Tool och metallicvaxerna på bilden.



Har lite diffusa planer för mina nya kreationer men har inte hunnit så långt ännu. Lär komma så småningom i en blogg nära dig... :)!

Ha en riktigt trevlig måndag!

KRAM!
Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar