lördag 31 december 2011

Tips & Trix-torsdag - Bordsplacering

Bättre sent än aldrig!! Jag har haft datorstrul/internetproblem ett par dagar men nu äntligen är jag på banan igen!!

Så här kommer veckans tips och trix!!

 Jag har gjort en bordplaceringsdekoration till nyårsafton! Det var himla kul och inte speciellt bökigt och är man inte så många så är det ju en kul och annorlunda dekoration till det vackert dukade bordet.





Jag har använt vit cardstock som bas och stansat ut den vackra halvcirkeln med den superläckra diesen Distressed Doily från Tim Holtz. Det är en kantstans med det går ju alldeles utmärkt att använda den på det här sättet oxå.

Även de mönstrade pappret har jag stansat ut med diesen för att få mittcirkeln.

Sen färgade jag lite kanter och knöt ett band om innan jag tejpade fast pappret på cardstocken.




 Just den här placeringen är till min söta dotter Tilda!!

Jag använde mina favoriter, stjärnorna från Sizzix för att stansa ut en platta till namnet och så lade jag en tunn kant med glitterlim runt den innersta stjärnan. Himla effektfullt och en enkel grej för att förhöja.




Å så lite blomster som dekoration så klart!!!

Jag hade inga blå minirosor så jag fick lov att färga, hur jag gör det hittar ni en kort video på här.


Material:
Distress Ink Pad - Stormy Sky
Glimmer mist - Pearl och Cornflower
Dekorationsbär
Stjärndies
Kantdies från Tim Holtz
Vit cardstock


Nu vill jag passa på att önska er alla ett riktigt 
GOTT NYTT ÅR!!!

Kram
BellaMio

3 kommentarer:

  1. Blir en kanonfin nyårsdukning med de här dekorationerna/bordsplaceringskorten!! Gästerna måste känna sig extra välkomna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Flot, flot dejligt med nye ideer. knus morkaren.

    SvaraRadera