lördag 9 juli 2011

Har knåpat ihop ett kort...

... och det var evigheter sen!!

Jag har en vän som jag skulle skicka en CD-skiva till och istället för att bara stoppa den i ett kuvert så knåpade jag ihop ett kort att stoppa den i.


Jag har använt vit cardstock till kortbasen och papper från Webster's page 6x6 Paper Pad, som tyvärr är slut i shoppen, men det finns en hel del av samma papper i 12"x12".

Jag har oxå skurit ut en fyrkant av Tims coola Glassine Paper, knycklat ihop den så den blir så där sprickig och fin, å så limmat fast den på kortet mellan mönsterpapperna.

En del av sidorna har jag rivit bort små bitar ifrån och låtit ett annat papper titta fram. En detalj som jag gillar och använder ofta, hihi...


 
 Jag har börjat köpa på mig en hel del dies från Sizzix/Tim Holtz. Gillar dem massor, speciellt att jag kan stansa i massa olika tjocka material!

Här har jag använt en av Tims dies, (sewing room) och först stansat ut själva stommen i akvarellpapper och sedan färgat den med distress Tea dye.

Sen stansade jag ut figuren 2 gånger till för att få kjolen och tröjan (papper från Paper Pad'en). Jag rundade hörnen på kjolen och klistrade dit en liten snutt spets och på tröjan fick jag klippa till halsringningen på frihand.

Sist knöt jag ett band runt midjan...



 Texten var det svåraste, jag kunde ju inte gärna smäcka dit en grattis-stämpel, hahaha... Så det fick rätt och slätt bli vassego!!

Bokstäverna har jag stansat ut med Tims senaste alfabet och använt brun Coredinations cardstock.

När jag väl limmat fast bokstäverna drog jag med lite sandpapper över för att få den distressad och för att den ljusare kärnan skulle synas. Ett enkelt sätt att fixa snygga bokstäver lite snabbt :)

 

Som ni alla säkert vet vid det här laget har jag ju väldigt svårt att skapa alster utan att smäcka på blommor!!! Det går bara inte, enligt mig så förhöjer blommor alla alster!!

Jag ville ha lite större enfärgade blommor och tyckte inte att jag hade några bra hemma, så jag satte mig ner och knåpade ihop två egna. Jag har använt två lite äldre dies från Marianne Design och stansat i akvarellpapper. Lite distress - Victorian Velvet - och lite knycklande senare så hade jag två finfina blommor.

Rosbladen gjorde jag oxå själv, stansade först ut dem i akvarellpapper, mistade dem gröna och inkade kanterna med Peeled Paint. Sist använde jag blommverktygen för att ge dem lite form. Gillar du att göra blommor ska du absolut investera i mattan och verktygen enligt mig. Så användbara!!




Till sist en bild på insidan av kortet.

Vänstersidan har jag lämnat blank för att kunna skriva några rader till min vän, men  högersidan dekorerade jag.

Det är en ficka för att stoppa ner skivan i och så använde jag en kantstans på både cardstocken och mönsterpappret för att snygga till det lite.


Japp det var allt för mig idag, hoppas ni alla har en härligt skön sommar!

Kram
BellaMio

5 kommentarer:

  1. Superfint kort!! Är säker på att mottagaren blir kanonlycklig!
    Nu ska jag åka och jobba- imorgon kl 8.00 börjar SEMESTERN!!
    Kram / Eva

    SvaraRadera
  2. Kan tala om att jag verkligen blev kanonlycklig, så fint kort var det längesedan jag fick,har ställt det så jag kan titta på det när jag pysslar.Stort tack för innehållet också, behöver nog lite hjälp så jag kommer att höra av mej.
    kramar,Annette

    SvaraRadera
  3. Vilken kul idé!! Och toksnygg oxå! :)

    Ha det underbart!!

    SvaraRadera
  4. Oh, fler som gör kort för CD! Jättesnyggt!!!

    SvaraRadera