onsdag 30 mars 2011

Kladdat och sytt!

Hej på er!
Idag visar jag er en layout som är ganska så Clean&simple. Som framgår av rubriken så har jag kladdat och sytt på den. Fast egentligen är det ju inte så mycket kladd när man sprayar med mister, däremot tar det ju tid att torka. Om man är ivrig som jag så kan man torka med embossingfönen, men då ska det ha hunnit självtorka lite innan.


Jag har använt mig av den underbara serien Circa 1934 från Cosmo Cricket, jag tycker papperen passar så bra till pojkiga layouter. Både Ginger och Bette har jag använt som bakgrund till fotot. Rubriken har jag klippt ut ur Garbo och därefter kladdat rejält med Crackle accents på.

I bakgrunden har jag en vanlig vit cardstock och jag har använt en minimister som jag har blandat Black soot distressrefill med en knivsudd Forever red Perfect Pearls. Sen har jag dekorerat sparsamt med en word stick från TH som jag tyckte passade bra in i temat ;D, några gem och en metallblomma. Metallblomman sitter på en halv blomma eller snarare solfjäder  som jag gjort av en spillbit svart cardstock som jag bigat varje centimeter och sedan vikt ihop!

Jag sydde en svart raksöm på ett av papperen och så kantade jag hela layouten med röd sicksacksöm för att rama in det hela.


Försökte fånga skimret men det var knepigt, ni kanske kan tänka er att den skimrar vackert runt min fine lille målvakt som ju faktiskt har växt om mig så liten är han knappast längre!

Kram på er!

Cath.

2 kommentarer:

  1. Snyggt! Vet vad du menar med att man inte har tid att vänta på torkning;) Fönen är bra!

    Kram
    Erika

    SvaraRadera
  2. Gillar din LO jättemkt.Lyfter fram fotot och är
    killig och tuff. Sicksacksömmen perfekt till:)
    Kram

    SvaraRadera