lördag 5 mars 2011

Distress Stains - LOVE IT!!!

Sent om sider kommer här då mitt lördagsalster!!

Jag har lyckats lägga mina tassar på två flaskor av Tim Holtz nya Distress Stain och jag bara äääälskar dem! Först när jag såg dem tänkte jag, -Nähä, det här blir allt en flopp! Men nu när jag lekt med dem hela veckan så är jag såld... Har redan beställt fler färger av Inger, hihi...

Så idag har jag en LO och en video där jag visar hur jag använder Distress Stain's. Så varsegoda, people!!



Och här kommer bilderna :)

 Härligt rosa och brun och så klart är det ju Distress Stain - Spun Sugar och Vintage Photo som jag använt.

Jag började med ett helt vitt cardstock och har själv byggt upp bakgrund, papper och ficka med tag. I videon visar jag exakt hur jag gjort så kika gärna!



 Här ser man det bruna pappret som ligger under rubriken och fotot. Det är så klart gjort med Distress Stains det oxå!



 Det vackra hörnet som jag embossade innan jag färgade in pappret. Man kan även se alla de stämplar jag använt för att få lite mer liv i bakgrunden.



 Två små söta gångjärn, även de infärgade med Distress Stain - Vintage Photo, sedan ett lager Glimmer Glam - Cowboy och sist Glossy Accents. Såååå fiiiint!



Rubriken är gjord på samma sätt som de söta gångjärnen.



 Det fina kuvertet är en dies från Sizzix som jag köpt av Inger och det skrynklade jag först ihop innan jag gick lös med Distress Stain - Vintage Photo över hela.

Lite blomster så klart och så den vackra trädekorationen som jag visar hur jag gjort här...



 Fina fjärilar tycker jag om, de två jag använt på den här LO:n har jag klippt ut från ett lite äldre Prima-papper som jag hade kvar i spill-lådan. Fjärilarna har oxå fått ett lager med Crackle Paint - Rock Candy på sig.

Så där ja!!! Vad tycks?
Material som jag använt:
Distress Stain - Spun Sugar och Vintage Photo
Stämpelset från Tattered Angels
Glimmer Mist - Viva Pink
Notstämpeln är en äldre från Prima
Crackle Paint - Rock Candy
Super Fine Detail -  Embossingpulver från Rangers - Clear
Tag's - Dies från Sizzix
Fickan - Dies från Sizzix
Primablomma från serien Petunia
Glimmer Glaze - Cowboy


Nu ska jag gå ut och njuta av det härliga vädret som vi har idag, det är VÅR i luften!!

Kram
BellaMio

7 kommentarer:

  1. Wow! Vad snyggt. Och jättebra video.

    SvaraRadera
  2. Hur snyggt som helst! Roligt att börja helt från början med ett vitt cardstock!
    Spännandde med distress stains, kan man använda dem till färgläggning av stämpelmotiv också tro? Har precis börjat använda pads och är redan kär :)
    Tack för en lärorik video!

    SvaraRadera
  3. :-D Kul att se vart du tog vägen med denna mysko produkt vi köpte samtidigt. Du har ju använt den väl och gett mig en massa tips i denna tut.!
    Jag trivs väldigt bra med den där stainflaskan, men hade inte din fantasi till att använda den på så många sätt. Jag kladdade lite med den och mist och sedan drog jag flaskan med stain slarvigt längst med kanterna. Kul att Pysseltagen hade med denna nya produkt på Oscarsscrappen. Gillar mina flaskor! Till LOn m Mr Darcy är det jag använt stain:
    http://nhlspysselplats.blogspot.com/2011/03/ask-tack-for-att-du-finns-och-mr-darcy.html

    SvaraRadera
  4. Linda Kindberg6 mars 2011 kl. 22:55

    Fantastiskt roligt att se hur din underbara LO växte fram!
    Makalöst användbar produkt.
    Tack för att du visade.
    Kram

    SvaraRadera
  5. En sån skicklig gjord LO, videon var suverän, tack för att delade med dig, en ny produkt för mig och tycks vara suverän att använda.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Du är helt fantastisk, vännen! Och layouten sååå fin! Kramar!

    SvaraRadera
  7. En otroligt snygg LO! Tack för videon som visar hur du gör!

    SvaraRadera