måndag 10 november 2014

Kan rekomendera....

Hej!

Nu går tiden fort och det är snart dags att posta julkort och ge bort diverse julgott;))
Därför tänkte jag lyfta fram några kanon inköp som jag kan rekommendera.

Det första är storpacken på kortstommar som finns i shopen. Färdig bigade och med ett passande kuvert om man inte ska bygga för mycket på höjden;)))


Japp, jag vet det är inte julkort;) Men lite inspiration till ett enkelt julkort. 
Använd God jul text istället för Välkommen.
Sätt en Röd cirkel och något juligt i cirklen. 
Ska man göra 40 inbjudningar till tösens och 40 till pojkens kalas så gäller det att hålla det enkelt.
Kortstommarna finns i en mängd olika storlekar, 50 st inklusive kuvert och kostar från 79 kr.



Handen har jag gjort i papperslera och formen kommer från Martha Stewart.



 Samma typ av enkla kort, men upplägget på framsidan är flyttat runt lite.


Plast spindel från leksaksaffären och fladdermus stämplen kommer från ett Tim Holtz stämpelset.
 

Sen kan jag även rekommendera storpacken med cellofanpåsar och band.
Snabbt och enkelt fixar man snygga godispåsar.


Det behöver inte vara så avancerat alltid och speciellt inte när man ska göra flera stycken.
Varför stressa för att hinna när man kan göra "Plain and simple".

Material;
Cardstock
Stämplar kommer från Inkido och Tim Holtz tyvärr slut båda två;(

Ha en fantastisk vecka!

Kram

Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar