tisdag 11 november 2014

Julkort

Wohoo Äntligen Tisdag igen och snart bara en månad tills julkorten ska postas. Så några tisdagar framöver kommer det att bli juligt här i bloggen :)

Har du fler julkort att göra och behöver köpa på dig lite juliga grejer så avvakta inte så länge, 
lagret fylls inte på med alla artiklar så här drygt en månad innan jul.

Mitt inlägg idag innehåller 2st av mina favorit dies (Rosetten från Marianne Design och Ljusen från Tim Holtz), och nu i skrivandets stund ser jag att det är mer än jag som har de som favoriter :) Men dessa dies kan man använda till mer än jul, så önskar ni dem så kontakta Pysseltagen o hör om de kommer in igen.


Alla kanterna är chalkade med Walnut Stain distressdyna.


Rosetten är utstansad i Vellum papper.


Spetsen på tagsen är dit häftad med en häftapparat och sen nerstoppad i fickan,
som är fastsatt under pappret.


Ljusen är utstansade i både vitt papper och wellpapp (brun) som jag sprayt med vit sprayfärgSen är de chalkade med Walnut Stain.


Mini Mimosa  från Bildmålarna 
Motivet är färglagt med Distresser både refiler och pennor. 
Det röda på blommorna är från Tombows julröda penna. 



Ibland behöver man inte göra det svårare än vad det är. På Åsljunga träffen var en av utmaningarna att skapa något med 1m rött band, 1 15x30 vitt CS och 1 rött i samma storlek...jag använde 3 olika dies, lim, sax och 3D-kuddar. 
Jag har nu gjort ett liknande kort (gav bort mitt andra till en underbar tjej på träffen) av samma typ. På träffen hade jag rött underst och sen en vit cirkel och därpå ljusen fast satta med 3D-kuddar. (på detta limmade jag fast ljusen)

Den vita CS är dubbelvikt innan utstansningen (ser det bakom bandet) och eventuellt kommer det dit en liten liten rosett ovanpå där bandet går ner under den röda CS, men den har inte kommit dit än ;)


Önskar er alla en trevlig tisdag, så ses vi nästa vecka. Kram Malin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar