lördag 5 juli 2014

Sy- skrin del 3...

Hej!

 Hur har det gått för er? Bra hoppas jag;))

Jag tänkte ge er något att pyssla med till nästa lördag. Kan lugnt säga att denna delen gav mig stor huvudbry innan jag fick till rätt mått;) Det blev ganska många extra hål innan dom små övre lådorna gick att öppna och stänga utan att vara sneda.
Så idag tänkte jag att ni ska få fortsätta med att få rätt på hålen för att kunna skjuta de två övre lådorna i sidleds;))
 Vi väntar med att klä våra lådor;)) Vet att vissa har bråttom med det, men vänta tills jag säger ok;))


Nu är det dags att ta fram dom 8 chipboardbitarna som fick måttet 7,5 x 1,5 cm. Dessa bitarna ska bli våra sido "gångjärn".


Att tänka på med dessa måtten som ni får är att de är en guide var hålen ska vara.
Ett tips är att ha en stiftpenna till hands.


Vi börjar med den nedre, stora, lådan.
Ovanför ser ni måtten. Mättes från sidorna och underkanten på lådan.


Dom 2 små lådorna har ni måtten till ovanför.
Sätt ditt "gångjärnen i hållen med hjälp av bradsen, MEN böj inte ut benen på bradsen förrän ni har fått rätt på öppning/stängning.


Om lådorna inte öppnar/stänger sig rakt så kan ni göra på följande sätt;
Lägg sy skrinet på högkant, precis som den näst översta bilden i detta inlägget.
Ta ur bradsen ur dom övre hålen.
Sätt stiftpennan i hålet och rita en båge som på bilden.


Här kan ni se att jag gjorde nya hål strax ovanför dom första. Mitt problem löste sig;)
Tänk nu på att markera vilket hål som är Rätt på insidan av lådan och tryck ihop det felaktiga.

För att det inte ska bli fel senare när vi monterar ihop allt så sätt nummer på lådorna och på "gångjärnen" så blir det inte fel sen. Jag har testat och det bli inte bra;) Därför numrerar jag mina.


Lycka nu till med monteringen av "gångjärnen". Ta det lugnt och mätt noga;)
Glöm inte att gå ifrån om ni inte får till det direkt;)

Här hittar ni;


Ha en fantastisk scrap vecka!

Kram
Erika

Pysseltagen- Din scrapoas på nätet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar