lördag 28 juni 2014

Sy-skrin del 2...

Hej!

Då var det dags att starta;)))
Vilket material som behövs kan ni läsa om i mitt förra inlägg, Här!
Innan ni börjar så läs gärna igenom hela inlägget så att ni inte missar något eller skyndar igenom och missar något;))

Var noga med mätning.
Jämför bitarna så dom stämmer med varandra, tex alla 5 x 9,7 är lika stora;)


Jag började med att dutta på Distress Stain, Black shot på mina brads och gångjärn. Låt dom självtorka eller värm försiktigt med embossfönen.
Lägg dom åt sidan tills det är dags att använda;)


Jag har skurit ut alla delarna till dom tre lådorna som bildar stommen. 
Här kommer måtten indelade per chipboardark;)
Alla mått är i centimeter.

Ark 1
1 st 15 x 20
2 st 15 x 10
2 st 15 x 7

Ark 2
2 st 15 x 10
4 st 15 x 5
2 st 19,7 x 7

Ark 3
4 st 5 x 9,7
8 st 7,5 x 1,5

Kan vara bra att dela upp chipboarden, alla delar till den stora botten lådan osv.
Så blandar man inte ihop delarna.


Av 1 cardstock har jag gjort remsor 3 x 30,5, bigade på mitten. Kraftig dubbelhäftande tejp på båda sidorna om bigningen, som på bilden.
Om jag inte räknat fel så blir det 10 remsor;)

Remsorna delar ni för att kunna fästa ihop lådorna.
4 st 7 cm
6 st 15 cm
2 st 20 cm
8 st 5 cm
4 st 10 cm


Klipp dom sneda i hörnen som på bilden!


Till monteringen;) Sätt ditt remsorna som vi gjort av cardstock. 


Så här ser min undersidan ut, efter att jag monterat remsona på bottenplattan till den stora bottenlådan.


Ovansidan! Som blir insidan sedan av lådan.


När ni monterar sidorna så ta en bit extra chipboard för att få rätt avstånd så att ni kan lyfta upp sidobitarna på bottenplattan.


Jag har valt att lägga sidorna uppe på bottenplattan. Var noga med att göra detta på alla lådorna annars stämmer inte måtten i slutändan.


På dom övre mindre lådorna ska ni skära ut för gångjärnen, ca 1,2 mm x gängjärnets bred.


Sätt ditt sidobitarna så att ni kan montera ihop era lådor;) För att säkra sidorna kan ni sätta LITE klister på kanterna som fäster ihop.


Jag har gjort extra remsor av den andra cardstocken som jag har monterat på...


Den kant som ingen remsa fick;))) detta för att få ett enligt mig jämnare fäste sen när man klär askarna.

Lycka till med era lådor nu! Har ni några frågor så hojta till på facebooksidan så svara jag er där;))
Vem vet det är kanske fler som har samma fråga;))

Material som jag använt hittar ni i första inlägget Del 1.

Ha en fantastisk helg!

Kram

Erika


Pysseltagen- Din scrapoas på nätet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar