onsdag 11 juni 2014

Studentskylt i sista minuten!

Förmodligen har du redan köpt eller gjort din egen skylt för länge sedan. Om inte, så kommer här ett tips på hur du kan göra den, men nu brinner det i knutarna om du skall hinna få den klar... ;-)
På ditt lokala snickeri köper du en bit kryssfaner/Plywood i valfri storlek. De brukar såga till den medan du väntar. Min skylt har måtten 40 x 60 cm. En rundstav med diametern 24 mm och 180 cm lång köper du på samma ställe. Med Martha Stewarts färg Wedding cake har jag målat alla plana ytor och kanter på kryssfaneren/Plywooden. Färgen är vit i verkligheten, men ser annorlunda ut i Pysseltagens webbutik. Fotot limmade jag på vanlig cardstock. Bokstäver och siffror skrev jag ut från datorn, klistrade upp på grungepaper och klippte ut. 
Jag klippte ut varje bokstav/siffra 3 gånger, limmade dem sedan på varandra och målade dem med Martha Stewarts färg Beetle Black
Innan jag klistrade på alla bokstäver/siffror, fotot och diverse dekorationer skruvade jag fast rundstaven på kryssfaneren/plywooden.

Man kan dekorera skylten som man vill. Jag har valt bort blommor och annat som är för "gulligt" eftersom skylten är till sonen. Däremot har jag använt massor av band som jag hittat i mina gömmor, men du kan hitta jättesöta band och dekorationer här på Pysseltagen. 
Banden har jag fäst med en häftpistol och lim. De här rosa minitvingarna hade jag inte klarat mig utan. 
Med självhäftande "kardborrepluttar" och lite extra lim har jag fäst lite "mjukisgrejer" på skylten. Extra lim för att självhäftande lim inte är tillräckligt på tyg. Jag har använt kardborre för att jag sedan skall kunna plocka ner "mjukisgrejerna" och hänga dem runt studentens hals ;-) 

Saknar du tipsen om Tombows akvarellpennor? Kom tillbaka nästa onsdag, så har jag laddat upp ;-) Vi ses!
Lena-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar