måndag 9 juni 2014

Brunn med mjölkförpackning...


Hej hej!

Jag gillar när man kan använda andra grejer i denna roliga hobby och att det är enkelt... :) 
Satt och kollade runt på nätet, vilket man kan förlora sig lååångt bort och hitta en helt underbart rolig idé. Jag såg någon som har gjort en brunn av en mjölkförpackning. Enkel och rolig att göra. Om man inte vill ha hinken och kedjan så kan man sätta i en blomma och ge bort som en gåva.


Börja med att rita och mät ut hur ni vill att den ska se ut. Jag har mätt 3 cm från den raka ovankanten och 8 cm från nederkanten. 2,5 cm från både höger och vänster kanten. Skär där ni har ritat så den ser ut som på bilden nedanför....

....så här....

....förstärkt med chipboard.

Jag har grundat med Gesso framför allt där inte ska vara något papper. 

Och nu till veven...
Plattan som pinnarna (trägrillpinnar) sitter fast i har jag gjort på fri hand i chipboard. Den är oval och större på ena hållet. Den vänstra pinnen ska vara så lång som bredden på själva förpackningen plus 0.5 cm dvs 8 cm medan den högra pinnen som man vevar med kan vara efter önskad storlek men min är ca 2 cm. Den lilla runda plattan till vänster är ett "stopp" så veven inte trillar av (även den limmas fast med pinnen)


Så här blev slutresultatet.... :)


Lycka till!!

Material:
små rosor, stora rosor, sweetheart blossom
K-Design spring fling- dots and stars papper
Gesso från Martha Stewart

Ha en bra vecka
Kram Karolina


Pysseltagen-din scrapoas på nätet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar