fredag 7 februari 2014

Minialbum med filefolderstil :)

Jag har återigen lekt loss med We R Memory Keepers Gift Box Board. Denna gången har jag satt ihop ett litet minialbum i FileFolder modell. Du hittar instruktionsvideo här  och här. På filmerna visar de envelope board punchen men det fungerar lika bra med Goft Box punchen. 


Jag har använt papper från Crate Paper. Jag har blandat från serierna Acorn Avenue och On Trend. 


Rosetten på framsidan har jag också gjort med hjälp av Gift Box Punchen. Jag har beskrivning i detta blogginlägget. Bandet på sidan är ett vitt seambinding band som jag färgat in med Distress Stain. 


Jag har gjort 3 olika Filefolders i olika storlek. Jag har även använt dessa små plastfickorna från Tim Holtz. 


Jag har fäst allt med snöre i ryggen. 


Här har jag gjort en ficka med hjälp av samma teknik. Nedan ser du när fickan är öppen.



Som dekorationer i albummet har jag använt lite bling och tags från Prima. Nedan följer en liten bildkavalkad på sidor ur albumet. 








Nån mer som längtar efter vår / sommar och värme ? 

// Helena











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar