fredag 28 februari 2014

Antikeffekt på en Clipboard

Jag har tagit en naturfärgad clipboard och lekt med färg på :) Clipboard har funnits i butiken men kan vara slut. Hör av er till Inger i affären om ni är intresserade. Men denna teknik kan ni använda på vad som helst som behöver ett litet upplyft. 


Jag har använt färger från Martha Stewart. Det är en färg som fäster på de flesta underlag. Härliga nyanser tycker jag. Jag har använt Sea lavender och Surf. Som yttersta lager har jag använt Antiqueeffect blandat med ett par droppar Sycamore bark. Innan det riktigt torkat så har jag torkat av lite med en trasa för att få det att se ännu mer slitet ut. 


Stämplarna är från Tim Holtz och stjärnorna är gjorda med hjälp av en mask och Distress Ink.
Bandet är Seambindingband som är infärgat med Distress Stain Tumbled Glass och Vintage Photo.


Scrappa lugnt så ses vi nästa vecka !! Ni har väl inte missat att det strömmar in nyheter i stort sett varje dag i shoppen  // Helena




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar