lördag 8 juni 2013

Sjung om studentens...

Hej!

Nu pågår studentfirande för fullt i hela Sverige, men datumen skiftar väldigt.
Jag har fått ihop ett studentkort till en vän! Så lite inspiration för er som fortfarande behöver få ihop ett kort.


Jag valde att hålla kortet i två  färger på cardstocken och svart på stämpelfärg och till distressning av kanter. Det blir ett lugnt och harmoniskt intryck. Sen skulle det gå till en kille så det skulle inte vara för putti-nuttit;)

Blommorna har jag stansat ut med TH-dies, Tattered flower garland. Har stansat i färgerna (cardstock) Lakeshore och Bahama. Lite brads från TH och Prima.

Motiv till ett sådanthär kort är inte alltid det lättaste eftersom jag inte är speciellt förtjust i söta motiv med nallar etc. Det blev en världskarta! Tyckte det var passande då världen ligger för studentens fötter och allt är möjligt.
Bokstäverna är stansade från TH-diesen Alphabetical och Typeset alphabet.  Som dessutom har fått ett lager Crackle accent på sig.

Stort grattis till studenten är en stämpel från Pysseltagens egen kollektion och den har två nallar som jag har valt att klippa bort. Men när jag gör en sådan sak så väljer jag att montera den som original och klipper sedan bort den del jag inte vill ha. Detta gör att jag kan använda stämplen som originalversionen då bitarna passar ihop.
Splatterna kommer från en av Bo Bunnys senaste stämplar och kugghjulen kommer från ett gammalt 7gypsies stämpelset. Något nytt, gammalt och blått;)

Om man knyter upp rosetten så har man en dåld yta att skriva på.

En enkel baksida!

Material;

Cardstock; Kraft , Bahama, Lakeshore
TH-dies; Denna Denna och Typeset alphabet, slut
Tyvärr är dessa stämplar slut, men det finns många andra fina från dessa företag
Pärlpluppar

Jag hoppas ni får en trevlig lördag!

Kram

3 kommentarer:

  1. Erika du gör mycket fina kort men vad tunga de blir. Jag gjorde efter ditt dop kort på 3 sidor. Mitt vägde 98 gram.
    Tack för att du delar med dig.
    Kram från Ulla-Britt Persson

    SvaraRadera
  2. Mitt kort blev ett studentkort.

    SvaraRadera
  3. Tusen tack Ulla-Britt;) Det värmer!
    Det blir lite vikt när man dekorerar på alla 4 sidorna;)
    Kram
    Erika

    SvaraRadera