tisdag 15 januari 2013

Lite tecknat och målat

Det var länge sedan jag bloggade sist...Men nu ska jag försöka få ordning på mig själv och saker och ting. Här kommer några alster som jag gjort efter en online-kurs med fantastiska Jane Davenport:

Denna tjejen har jag ritat och färglagt på akvarellpapper (300 gr) som jag köpt hos Inger. Färgpennorna kommer från Faber Castell

Här har jag använt samma papper och färgpennor som ovan. Jag har ritat med Sakuras Micronpenna . De vita detaljerna målar jag med Uni-ball Signo vit

Åter igen samma papper och pennor!!


Här har jag tagit en gammal bok och grundat med gesso. Jag har ritat med min Micronpenna och sedan färglagt med mina nya Prismacolorpennor! Det är helt galet, ljuvliga och lyxiga vaxpennor. Eva har tipsat om hur man kan använda dem HÄR på bloggen. Riktigt bar tutorial - tack Eva

Lite Art Journaling! Hon är färglagd med Americana Akrylfärg (mycke' prisvärd och härlig färg) och akvarellpennor.

Samma teknik här. Bakgrunden är glimmermist plus en gammal rolig mask från Prima.

Detta var allt från mig för idag! Ha det fint

Mija

1 kommentar:

  1. Oj, vad fint! Så duktig du är. Så uttrycksfulla
    ansikten.
    Kram

    SvaraRadera