söndag 1 augusti 2010

Augustitävling - bokmärke!

Hej på er så här på kvällskvisten! Vill ni veta vad jag pysslat med i sommar när jag nu inte har scrappat så mycket? Jo läst! Gärna sitter jag på min lilla balkong och läser. Om jag inte virkar förstås... Men nu pysslar jag igen. Det känns så roligt. Flera av er gav mig tipset att bara koppla bort tankar på pysslandet och jag gjorde det. Det var klokt, tror jag. Sen en dag i veckan här så sa min son (som ni ser har börjat om med Harry Potter):

 "Mamma jag behöver ett bokmärke!"
"Ja, men gör ett då!" svarade jag.
"Nej, jag vill ha ett som du har gjort" sa han.

Jag vill ju inte göra mitt barn besviken förstås... så jag satte igång och det var då jag upptäckte att det var roligt att pyssla igen!!!


Det finns ju en uppsjö olika modeller på bokmärken men jag gjorde väldigt traditionella den här gången... Till det högra använde jag mig av mina nya Stampscapes-stämplar, jag bara stämplade med Broken China, därefter lät jag det torka ordentligt innan jag tryckte ned hela bokmärket i embossingdynan innan jag strödde på Utee och värmde med embossingfönen. Det blir så läcker yta. Ett fint band fick avsluta!

Till det andra bokmärket tog jag en bit cardstock som bas och sedan limmade jag på olika band sida vid sida. Jag avslutade med att sy en svart söm runt om med min symaskin och samtidigt sydde jag fast några band som ska sticka upp högst upp. Lite galet kanske men jag tyckte det blev ganska läckert! Det är en himla bra idé om man har en massa bandrester...


Nu till själva augusti månads tävling som går ut på att skapa just ett bokmärke!

Som en extra twist vill jag att du ska ha sytt på ditt bokmärke, för hand eller med maskin spelar ingen roll men det ska vara äkta sömmar, (handritade fusksömmar eller stämplade dito går bort)! I övrigt får ditt bokmärke se ut precis hur som helst!

Ett alster per person är det som gäller och det ska vara nyskapat för just den här tävlingen och inte någon annan!

Mejla in ditt bidrag till pysseltagen.blogg@live.se senast den 31 augusti kl. 23.59.
Självklart får du gärna visa upp ditt bidrag i din blogg och så
klart får du länka till oss... ;D

Övrigt gällande regler hittar du HÄR!

Nu väntar vi med spänning på era bokmärken!

Kramar, Cath.

6 kommentarer:

  1. Men dessa var ju bara så läckra!!! Kanske man ska anta utmaningen?

    SvaraRadera
  2. Jätteläckra båda dina bokmärken!! Kul utmaning för en "bokmal" som jag ;-) Jag återkommer absolut med ett bidrag...

    SvaraRadera
  3. Perfekt utmaning! Har saknat bokmärke till mina böcker hela sommaren, men inte orkat ta itu med det! Men nu så :-)

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera