söndag 7 mars 2010

Vilken lycka - en egen MACK!

Cars-filmen har sedan den kom ut fascinerat vår yngste son. Bilarna från filmen har han en hel del av, här leker han stolt med lastbilden MACK som han fick under semestern i Växjö för snart 3 år sedan... Så det är en gammal bild jag har scrappat. Försöker variera gamla och nya bilder när jag scrappar. Jag ar högvis med foton men alla kan ju inte scrappas. Men vissa favoriter måste förstås få en egen LO! Och jag vet inte om ni ser det men här har jag utgått från Momas skiss från februaritävlingen.



Helt underbara papper är dessa från Best Creation . Jag monterade fotot på en blå cardstock som fotomatta. Använde två tredjedelar av Transportation swirls och satte det på ett orange cardstock. Jag skar inte av hela rakt av, utan klippte jäms med swirlen som ni ser. dessutom skar jag upp några swirlar så att det skulle bli lite 3D-effekt.
Det härliga bilpapperet är tyvärr slut i shopen, men det passade verkligen bra till biltemat i övrigt ;D. Det turkosa härliga crispybandet häftade jag direkt på bilpapperet innan monteringen på de andra papperen och innan jag satte dit fotot med fotomatta. Det ser nästan ut som en spets, det blev en "häftig" effekt att just häfta ihop den tycker jag. Sen dekorerade jag ganska sparsamt för jag tycker att papperen och fotot är så färg- och detaljrika så jag ville inte ha så mycket som störde. Men den härligt turkosa gardenian fick plats med några bitar av ett grönt satinband som blad.

Hoppas att ni har det bra, mitt sportlov är slut så imorgon återgår det till vardagslunk igen. Hoppas ändå hinna en och annan pysselstund.

Önskar er härliga pysselstunder i vardagen också, och kom ihåg att kika in här och i webshopen där det bara dräller in nya härliga saker heeela tiden!

Kram!

Cath.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar