onsdag 18 oktober 2017

I dag blir det en ask med små julkort i.


Korten är 3 1/2 * 4 inch .
En trevlig present ide.


Ask och lock.


Biga asken




Så här bigar du locket,jag bigar i min skärmaskin eftersom det blir sextondelar i vissa mått.





Klipp så här.


Tejp eller lim i kanten .


Inget konstigt.


Fina Maja papper från i fjol.
Ta ut ett litet hål i den ena topp flärparna och trä i ett fint band.


Tejpa och vik ner bandet


Tejpa nu på hela flärpen och över band ändarna.


Limma fast sidan och sen toppen på locket.



Då var asken klar och redo för lite dekoration.

Korten skar jag 3 1/2 * 8 inch och bigade på 4.
Lite spill bitar var allt som behövdes.
Jag gjorde kuverten i min envelope punch board.


En fin stämpel och en ponsietta och så var asken klar.

En trevlig present tycker jag.
4 kort och kuvert har jag i .


Trevlig liten present.

Hoppas att ni provar och gör en .

Lycka till !

Kram Susanne




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar