onsdag 20 september 2017

Block och penn förvaring.



En bra gå bort present. 

Nu har jag lekt med Oxiderna igen och favorit stämplarna.


Bra med plats för pennan och en bra ficka att ha något i.
I detta fallet ; ett foto på mina käraste små.

Då kör vi !


Pärmen i vit slät cs.


2 paneler till in och utsidan och 2 till ryggens in och utsida.


Fickan.


Så här klipper du fickan.

Fram med Oxiderna eller något snyggt mönsterpapper i samma storlekar som panelerna.





Nu är det bara att leka hej vilt !


Jag hittade en stencil i gömmorna....


Trevlig effekt.


Stämplade min fina text på framsidan.


Denna blev det på insidan.


Perfect pearls mist.

Jag tar av korken och stänker med röret för att få lite större stänk och torkar sen med fönen.
Skruvar på korken igen och sprejar lite .


Åhhhh det är så roligt !!!


Tejpar eller limmar.
Utsidan.


Insidan.


Tejpa kanterna på fickan.


Ta av tejp backingen på sidorna och tryck fast nederdelen och ta av resten.
Det blir lättare när man skall placera fickan på sin plats.


Limma fast blocket och lägg dit en fin penna.
Klart !

Bra present och trevlig.
Alla använder ju block och penna dagligen.
Kul om de är trevligt klädda.

Tack kära Pricken för inspirationen.

Det kommer mera....






Super kul !

Testa gärna.

Lycka till.

Kram Susanne

2 kommentarer:

  1. Jamenvisst!! detta ska jag kolla om jag kan göra,du lämnar alltid bra beskrivningar så det måste gå
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men jag funderar på hur du gör med pennan,borde det inte finnas gågot sätt att fästa den,jag vill tro att den blir liggandes lite varsomhelst annars
    //Inga

    SvaraRadera