onsdag 22 mars 2017

I dag blir det en låååång tutorial.

En stationery box.






En perfekt present .
Stansar ut några former och stämplar några texter.
Förbereder allt så kan den som får presenten använda korten till vilket tillfälle som passar bäst



Nu kör vi !






Klipp så här.


Tejp eller lim.


Tejpa ner mittel flärparna ; de bildar botten på asken.



Tejpa ner resten .


Mönsterpapper nu .
OBS !
Den förstärkta kanten skall vara överst , det är bakkanten på asken.


Jag kör med Maja design .
Älskar de papperna !


Den stora fickan.


Klipp och mönsterpapper.




Nu skall den limmas fast i botten på asken.


Sen sidorna.








2 mindre fickor som skall vara framför den stora.


Tejp eller lim och mönsterppper.


Jag limmar ihop fickorna på mitten .
Sen fäster jag sidorna och till sist mittel delen




Det ser redan fint ut !


Mönsterpapper.




Till den större av de små fickorna .


Det börjar likna något...





Tanken är att den som får detta får själv göra kortet färdigt.




Vi får ju ha ett lock till asken.
OBSERVERA både inch och centimeter.
Bara för att locket skall sitta perfekt.






Tejp eller lim.


Montera ihop locket.






Nu är det bar att skapa korten.
Jag gör dem enkla men fina.


Embossade bakgrunds cardstocken och använde sen mina fina spillbitar.



Sen dammade jag av några gamla punchar.
Inget papper får spillas !!!






Här på fram flärpen kan man ju göra en ficka och sätta dit några frimärken.
Jepp, jag jobbar som brevbärare ....
Hi hi hiiiiii!!!!

Hoppas att ni gör en .
Visst det tog sin tid men såååå rolig att göra.

Lycka till !

Stor kram Susanne.




3 kommentarer:

  1. Superduper Susanne. Denna måste jag pröva på ngn dag <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. Detta verkar vara kul får testas nån dag❤❤❤

    SvaraRadera
  3. Så vacker box. Ett kommande projekt ��

    SvaraRadera