söndag 22 januari 2017

Snabba kort med PanPastel

Hej alla Pysseltagen älskare

Idag har jag gått loss med mina Panpastel, Stenciler och stampinback-stämplar. Bokstäverna är en dies och kommer från Craft Emotions.

I november köpte jag 2 set Stampinback stämplar,det mer maskulina vintage 133b och rese inspirerande 154a.

Enkla och snabba kort:





På dessa korten har jag använt pan pastel i gul, orange och röd ton. På det understa använde jag bara röd 2ggr men jag använde fixativ emellan. Stämpel dynan är vanlig svart Versa fine. på de 3 översta korten har jag använt stenciler efter fixeringen med fixativ (fixativ tog jag efter jag gjort backgrunden)  På understa bilden har jag stänkt lite med vit akryl färg, jag tog vad som fanns i närheten, så det blev chalkpaintfärg.


Här är färgerna turkost på lager 1, fixativ och sen stencil på och lager 2 blev gråbrun. Fotbollsstencilen ovan har jag själv gjort. Jag skrev ut en clipart bild på en fotboll, ritade av den på OH-plast och skar sedan ut de svarta delarna. Också blev det en stencil ;)  Stencilen nedan är en TH-stencil. Här ser man de olika stämplarna tydligt. Men korten påminner ändå om varandra. Även här har jag använd akrylfärg och stänkt med. 



Dessa stämplarna är mycket detaljerade och på kortet nedan så visar jag hur det blev med guldembossing. På båda korten har jag använt en stencil med kugghjul (TH).


På sommarjippot i somras så visade jag lite hur man jobbar med panpastel som bakgrund. Det roliga är att man kan använda de till hur mycket som helst, dock är min favorit att ha dem när jag gör bakgrunder.

Kul att du tittade in i bloggen
Hoppas vi ses snart igen

Kram Malin Wiberg
Skälsböke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar