tisdag 8 november 2016

Shakercard

Visar nu ett enkelt shakercard.

Jag börjar med att stansa ut en cirkel på den delen som skall vara framsida. 
Tar sen och stansar ut motivet jag skall ha med en lite större cirkeldies.
                                               Här har jag delarna som jag gör kortet av.
Jag använder Transparant sheets som fönster. Du kan inte stansa i detta men det
funkar bra att klippa eller skära, blir också fin om du vill embossa med embossingfolder.
 Limma plasten på baksidan, jag använder glossy accent som lim när jag limmar plast och metall.
 På detta har jag Foam Tape 2mm den sitter jättebra. Tapen finns även i 1mm och 0,5mm tjock.
Som skakdekorationer har jag använt Micro beads och Glitter Jewels Iced Flakes.
 Foam tape sätter jag direkt på baksidan. När du skall tejpa runt runda motiv så dra bort skyddspappret på tapen, då kan du forma den runt. 
Lägg dekosarna direkt på motivet och klistra sen på din framsida.
Enkelt och kul sätt att göra kort ;)
 Gjorde ett till på samma sätt, här använde jag även lite paljetter som dekos,

Lycka till!
Visa gärna upp dina alster i vår facebookgrupp "Skapat med Pysseltagen"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar