fredag 7 mars 2014

Project Life ala Tim Holtz

Som ni säkert läste igår som kommer BellaMio och jag att köra på tema Project life i några veckor. Hoppas ni hittar inspiration. Jag har fastnat för konceptet att det är många små fickor att göra små kort i. Jag scrappar oftast i format 12*12 och mina PL sidor kommer att sitta blandat med dessa stora layouter i albumen. Jag kommer alltså inte att göra ett uppslag / vecka utan när det passar mig. Jag älskar att göra tags och jag älskar att göra minialbum. Du fårplats med många foto på en sida :) Så att göra egna PL kort passar mig som handen i handsken. Antingen kan man ju göra ett gäng kort som man har färdiga och sedan bara fylla på med i sina plastfickor eller så kan man skapa små kort allt eftersom. Precis som du vill :) 



Du hittar olika plastfickor här. Finns i flera utförande. Jag har utgått från dessa foto och jag har använt helt vanligt slätt cardstock i vitt. Skär till i önskad storlek och dekorera. 

På detta översta kortet har jag använt embossfolder från Sizzix tillsammans med distressdynor. På alla korten på detta uppslaget har jag använt mig av färgerna Tumbled Glass, Broken China, Weatered Wood, Walnut Stain och Vintage Photo. Som dekoration har jag använt filmstripe och små ord från Tim Holtz och en cool mustachtejp. Elias är utstansat med Wordplay och i grungeboard som jag färgat in med dynorna. På fotot nedan har jag fäst ett gem från Prima. 


Jag fortsätter med små ord och har lagt till en tag från Prima. Rubons är väldigt roliga på PL kort. Man letar ofta efter snygga platta dekorationer. På kortet där det står HERE har jag använt en minimask och färgat in med distressdynor. På ett vanligt kontorsgem har jag fäst lite washitejp. 


På kortet längst ner till vänster har jag använt en mask från Tim Holtz och en av mina absoluta favoritdies. Den är perfekt att sätta bokstäver inuti eller varför inte små indexfoto. Den lilla taben har jag stansat ut med en stans. Den finsn inte inne just nu utan denna stansen finsn istället. Vill ni ha den som jag använt så kan Inger säkert beställa hem ;) och i distresscardstock som får en annan färg när man sandpapprar på den. 


På kortet längst upp till höger har jag använt Tickets från Tim Holtz och stämplar från samma man :) 





Nästa vecka så ses vi igen ! Då blir det Project Life Mixed Media. // Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar