onsdag 22 juni 2011

En gnagare?

Hej på er! Jag har haft ett litet uppehåll här men jag har ändå pysslat. Inger skickade mig helt underbara papper från Webster's som jag kände mig tvungen att scrappa vår lilla gnagare med. Vi har en lätt papperstokig katt här hemma och det är väl bra träning för tänderna antar jag för en innekatt, att gnaga på kartong och sånt när han inte får gnaga på riktiga sorkar...


Visst är han ganska så söt? Förut har jag varit småttt förundrad över de som scrappar om sina husdjur, nu förstår jag precis ;D.


De läckra seam binding-banden är så härliga att jobba med. Jag knöt min rosett, därefter sprayade jag vatten på längderna och skrynklade dem och så lät jag dem torka. Det blir ganska effektfullt tycker jag. Jag har trätt de små fina pärlorna på tråd och sytt genom papperet. Rosen har jag målat lite med Glimmer Glaze. Jag älskar bling just nu... Bladen har jag stansat ut med min Martha Stewart leaf punch - ett superbra köp, då har man alltid perfekta blad till minirosor och andra blommor också för den delen!


Visar det fina metall-hörnet,visst är det snyggt?!!! Och den lilla chipboardfågeln har jag först målat med akrylfärg från Studio och sen målat med Glimmer Glaze, allra sist har jag lagt på Crackle accents, så fick en liten pärla bli ett öga.

Jag har sytt på maskin också, så kul tycker jag och så ser det mer arbetat ut, tänk på att använda en separat nål när du syr i papper och att inte ha lim eller tejp där du syr. Sen är ett annat bra tips att inte sy för snabbt.

Jag har också använt:

Kramar till er alla!

Cath.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar