söndag 4 april 2010

Påsk-kort

Jag lovade ju att blogga mitt sista alster till mässan igår, men nu när det är ledigt är jag allt lite veckovild hihi...

Men här kommer det i alla fall!

Ett härligt Påsk-kort med stämpel från Magnolia, vackra papper från Prima, rosor med tyll och aster, Pärlspray, dekorationsbär och vacker spets. Men det som är fräckast med kortet är min nya förälskelse inom scrappen. Smooch!!!

Tyvärr syns det inte alls på bilden, men efter att jag färglagt detta söta stämpelmotiv (med tombows) så har jag förhöjt motivet genom att måla lammet med smooch oxå. Det är en härlig skimrande vattenbaserad färg!! Även skorna och rosetterna i håret har fått sig en omgång med smooch. Så synd att ni inte kan se resultatet...


Även här har jag använt Smooch... Jag målade på Smooch-färgen på stämpeln och sprayade försiktigt med lite vatten i en minimister. Stämplade på ett skräp-papper, sprayade försiktigt med vatten igen och stämplade där jag ville ha texten... Det blir lite handskrift/akvarell över det hela, så läckert... Efter att jag stämplat målade jag dit de bruna prickarna, oxå det med smooch för att förhöja ytterligare lite...


Sist, men absolut inte minst, blommor!!!

Det var allt jag tänkte bjuda er på idag, men jag har nästan gjort färdigt en LO, så titta in igen om ett par dar vetja!

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar