tisdag 20 oktober 2015

Halloween kort!

Innan jag går över till alla julproject som stundar, ville jag visa ett sista halloween kort. jag klippte till olika papper från Tim Holtz senaste block med halloween tema. la lite lager på lager och satte en del bitar med distanskuddar under.
Jag stänkte även lite svart och limefärgad mist över kortet. Därefter tog jag fram lite plast (sönderklippta PL-fickor) och använde fusetoolen att skapa en ficka.
När det bara var en sida öppen, började jag fylla den med lite blandat som passade till Halloween. Bla paljetter.
När jag var nöjd, smälte jag ihop den sista kanten.
Efter det, skar jag ut en fyrkantig ram i svart cardstock. Limmade sedan fast den färdiga plastfickan med allt innehåll på baksidan.
Till sist fäste jag upp allt med häftkuddar, la till en Tim Holtz galge och en orange tofs, jag hade hemma.
Hoppas ni gillar det färdiga kortet!
MVH
DT Malin Viberg (fd Näslund)

3 kommentarer: