fredag 13 mars 2015

Egna overlays !

Jag fick hem en produkt från pysseltagen som heter Heat Resistant Acetate 

Tänkte väl lite så här : Vad är så speciellt med denna plast ? 
Jag har ju gjort overlays innan... men ack så fel jag hade :) Det är ju just effekten Heat Resistant         (värmetålig ) som är fantastisk. Plasten är slät och fin även efter man har embossat på den. Det blir urläckra overlays. Du kan enkelt ha den till din project life, scrapbooking, minialbum eller kort. 


Jag har skurit till plasten i önskad storlek. Stämplat och embossat motivet där jag vill ha det = lätt som en plätt :) 



Ni ser bilder på overlayen för sig själv och över fotot. Passar som sagt i en massa sammanhang. 


Jag tycker att det förgyller vilket foto som och et blir perfekt i minialbum som extra effekt och skydd 



Här nedan har jag förberett till en PL - sida. 



Prova gärna. Om ni använder produkten så får ni gärna visa i vår grupp på facebook, Skapat med Pysseltagen. 


1 kommentar: