lördag 21 februari 2015

Gammalt blir nytt...

Hej!

Ibland har man saker som man inte slänger, men inte använder. Och ibland får man idéer och då kommer man på att man har dom här sakerna liggandes;))

Så var det med mina gamla bordstabletter. Dom var jätte snygga då för ca 15 år sedan när jag köpte dom, men man ändrar lite smak och stil med åren;))


Sandpappret åkte fram, sen var det bara till att slippa bort ytan som var en tun film. 
Grundade med Gesso.

När Gesson torkat tog jag fram min Tissue Tejp och satte lite kors och tvärs. Lite stämplar från Bo Bunny och Prima, stämplat med Archival dyna. Lite Distress Paint på det för att få en dovare yta.

Sen lackade jag det hela med Soft-Touch Varnish från Americana Decor. Det blir en väldigt snyggt matt ytta, lätt att torka av;))


Material;

Stämplar
Americana Soft-Touch Varnish
Ha en trevlig kväll!
Kram
Erika
Pysseltagen- Din scrapoas på nätet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar