lördag 13 december 2014

Pepparkaka...

Hej!

Mitten av december och vi i södra sverige har fortfarande ingen snö;(, men det är så typisk skånsk vinter. Det är då man får försöka pyssla sig till känslan istället;))

Jag kunde inte låta bli utan var tvungen att göra en adventskalender till, fast denna gången så blev färgvalet åt pepparkaks brun och turkos.


 Samma fil från Silhouette store som förra gången. Härliga snöflingor från
 Tim Holtz och Sizzix."Snöfläckarna" har jag gjort med en liten Prima stämpel och
 embossing pulver. Dom små knopparna är gjorda med brads från Prima och eyelets.


Fylld med hemmagjord Lakriskola;)

 Uppe på toppen har jag gjort egna blommor med hjälp av ytterligare en Sizzix dies från
 Susan´s Garden, Flower Dahlia. Mistat med färg från Prima.


 Ibland bannar jag mig själv för att jag inte köper blommor för det hade ju gått så mycket fortare, men samtidigt så tycker jag att det är så kul att göra egna blommor. Dels så får jag färgen jag vill ha och sen kan jag bestämma om jag vill ha mönster på dom;))
Så hur mycket jag än svär åt mig själv så återkommer jag alltid till att göra mina egna blommor och blad;))
På bladen har jag stämplat med ytterligare en liten stämpel från Prima.


Material;)

Cardstock
Brads
Eyelets
Dies Likvärdiga hittar du här och här.
Blad stämplen
Mist
Distress Ink pad
Vitt Embossingpulver
Lim
Tejp

På måndag är det dags för en ny utmaning så missa inte att kolla in vår facebook sida;)

Ha en fantastisk helg!

Kram

Erika


Pysseltagen- Din scrapoas på nätet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar