onsdag 8 oktober 2014

Massor av Halloweenpyssel... 2 kort och 2 påsar.

Jag har återigen gjort 2 Halloweenpåsar för batteridrivet teljus. Men, den här gången har jag gjort det enkelt för mig och använt  färdiga påsar. Här kan du se de tre jag visade i onsdags.
Det är svårt att ta bra bilder på objekt som lyser i mörkret. ;-)
Jag har även gjort 2 kort på temat Halloween.

Jag börjar med att berätta om hur jag gjorde påsarna ...
Med Memory box dies har jag stansat ut spöken och med Cheery Lynns dies har jag stansat ut staketet och lyktstolpen. Texterna är från Graphic45.
På påsen nedan har jag använt Tim Holtz dies och stansat ut huset och med Cheery Lynns dies har jag stansat ut katten. Med Martha Stewarts punchar stansade jag ut fladdermöss och kråkan/korpen.

Band och snören hittar du i shoppen
,

Påsarna är målade med Distressdynor och Distress paint.

... och så här gjorde jag korten... låter bilderna tala för sig själva. Om du inte tycker att bilderna talar sitt tydliga språk så får du gärna höra av dig till mig så skall jag försöka hjälpa dig. :-) Formarna jag använt till spindeln och skeletthanden är från Martha Stewart.

Leran är superlätt... både i vikt och att arbeta med.



 Jag har färgat in organzabandet, ostduken och även lerfigurerna med Tombows akvarellpennor.
Vad gör man med alla överblivna Halloweenpapper efter Halloween? Om du kommer tillbaka nästa onsdag så skall jag visa dig vad jag gjorde.
Lena-Marie

1 kommentar:

  1. Jättefint! Jag undrar vad det är för en die som du gjort spindelnätet med?

    SvaraRadera